Spis treści
- Bezprecedensowa deklaracja Owsiaka
- Reakcje reklamodawców po deklaracji Owsiaka
- Lidl podejmuje decyzję
- Opinie branży reklamowej
- Dokonania WOŚP
Bezprecedensowa deklaracja Owsiaka
"Jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami" - powiedział Jerzy Owsiak podczas konferencji prasowej. Szef WOŚP zaznaczył również, że materiały emitowane w tej stacji przyczyniły się do kierowania gróźb pod jego adresem.
Reakcje reklamodawców po deklaracji Owsiaka
W grudniu 2024 roku w TV Republika emitowano reklamy 72 reklamodawców, wśród nich znalazły się takie firmy jak MediaMarkt, Lidl czy Polkomtel. MediaMarkt już zajął stanowisko w tej sprawie, podkreślając, że kieruje się "wyłącznie obiektywnymi kryteriami biznesowymi i potencjałem zasięgowym poszczególnych kanałów mediowych". Firma zadeklarowała również, że przyjmuje neutralną pozycję wobec bieżących sporów. Portal Press.pl zwrócił się także o komentarz do Lidl Polska.
Lidl podejmuje decyzję
Sieć Lidl poinformowała, że "nie przewiduje dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej stacji" w przypadku braku porozumienia między fundacją a TV Republika. Firma ujawniła również, że obecne świadczenia reklamowe w TV Republika zostały wykupione do końca marca. Sieć przypomniała także, że stacja emitowała spoty dotyczące zbiórek WOŚP w sklepach Lidl Polska zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku.
Opinie branży reklamowej
Przedstawiciele branży reklamowej, cytowani przez Press.pl, wyrażają wątpliwości co do możliwości praktycznej realizacji zapowiedzi szefa WOŚP. Ewa Góralska z Mediahub zwraca uwagę na wzrost oglądalności TV Republika oraz fakt, że rezygnacja z pakietu zawierającego tę stację oznaczałaby również wycofanie się z innych kanałów telewizyjnych.
Dokonania WOŚP
Warto przypomnieć, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy działa od 1993 roku i w tym czasie zebrała łącznie 2,3 mld złotych, za które zakupiono 74,5 tysięcy urządzeń medycznych. W tegorocznym 33. Finale zadeklarowana kwota zbiorki wyniosła 178 531 625 zł, przy czym ostateczny wynik zostanie ogłoszony 26 marca. Środki z tegorocznej zbiórki zostaną przeznaczone na doposażenie placówek medycznych zajmujących się leczeniem dzieci z chorobami nowotworowymi, w tym 18 oddziałów dziecięcych, 17 hospicjów oraz kilkunastu innych specjalistycznych ośrodków.
Polecany artykuł: