Jak informuje serwis Next.Gazeta, w badaniu przeprowadzonym przez Amerykanów wzięło udział 100 osób. Każdy badany musiał wypełnić specjalnie stworzony kwestionariusz osiągnięć twórczych, mierzący poziom kreatywności w codziennym życiu, a następnie test na myślenie dywergencyjne czyli rozbieżne. Badano także umiejętność oryginalnych odpowiedzi na pytania w określonym czasie. Testy neurofizjologiczne, badające wydajność uwagi na wczesnym etapie selekcji informacji, były ostatnim etapem badania.
Przeczytaj też: Stawka 12 zł od września tego roku. Dwa lata później będzie waloryzacja
Z abdań wynikło, że nabardziej kreatywne osoby, czyli tacy badani, którzy otrzymali dużo punktów w testach dywergencyjnych, lepiej filtrowały informacje niż pozostałe. Okazało się także, że osoby badane, które w codziennym życiu są bardziej kreatywne, cechowała duża przepuszczalność uwagi. Oznacza to mniej więcej tyle, że osoby takie nie umiały zignorować nieistotnych i zbędnych i informacji, miały problemu w skupieniu i dekoncentrowały się bardzo łatwo.
źródło: next.gazeta.pl