W tegorocznym badaniu 29,4 proc. respondentów zadeklarowało, że realnie rozważy zakup auta w pełni elektrycznego, lub hybrydy plug-in, w okresie kolejnych trzech lat. W 2019 r. taką gotowość wyraziło 28 proc. ankietowanych, w 2018 r. 17 proc., zaś w 2017 r. – 12 proc.
Od czasu wydania pierwszej edycji Barometru w 2017 r., w Polsce uruchomiono ponad 1,1 tys. stacji ładowania, a oferta samochodów z napędem elektrycznym poszerzyła się o 69 nowych modeli. Średni zasięg EV zwiększył się o niemal 100 km, a cena najtańszego pojazdu spadła o 10 proc.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Kiedy nowa edycja programu Mój Prąd? Ogłoszenie decyzji możliwe w I poł. 2021 r.
Wśród ankietowanych spada zainteresowanie pojazdami silnikami Diesla, z 38 proc. w 2017 r. do 17 proc. w roku bieżącym. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych wskazuje ekologiczność jako jeden z najczęściej wymienianych czynników, który w największym stopniu wpływa na podjęcie decyzji o zakupie pojazdu elektrycznego, równolegle z niskimi kosztami eksploatacji.