Pięć lat temu rozpoczęto budowę tzw. Trasy Północnej, czyli Mostu Północnego razem z trasami dojazdowymi, zaplanowano też miejsce na linie tramwajowe. Koszt całej szacowano wtedy na 950 milionów złotych. Po latach trasa na dwa przystanki została wyceniona przez Tramwaje Warszawskie na ... 50 milionów złotych!
ZOBACZ TEŻ: Uwaga kierowcy! Do końca września utrudnienia na A2
Czemu tak wysoko? Tego nie wie nikt, nawet potencjalni wykonawcy, przystepując do przetargu, złożyli oferty na sumy opiewające na kwoty między 29 a 39 milionów złotych. Nowa dwuprzystankowa trasa na byc jednotorowa, będa nią poruszały się tylko NIEKTÓRE wagony linii 2, reszta będzie się wciąż zatrzymywać na dzisiejszej pętli, podobnie jak wszystkie składy linii 17. Po co więc 1,5 kilometra linii, dla wybranych kursów, za pół setki miliona złotych?
ZOBACZ TEŻ: Znów polecimy LOT-em do Brukseli
Specjalistyczny portal infotram.pl wycenia kilometr linii tramwajowej na 10 milionów złotych. Jeśli budowana jest na betonowej podbudowie, np. na ulicy, koszt rośnie do 17 milionów złotych. Inwestycję nadzoruje wiceprezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski, kontrowersyjny burmistrz warszawskiego Śródmieścia w latach 2006 - 2014. Był skarbnikiem Unii Polityki Realnej, radnym Śródmieścia z ramienia PiS, a burmistrzem już jako członek PO. Wtedy woził dzieci do szkoły służbową limuzyną i anulował przetarg na wynajęcie lokalu przy Pl. Grzybowskim, w którym startowała "Krytyka Polityczna".