Dwumilionowy Fiat 500 z zakładów w Tychach

i

Autor: Fiat Dwumilionowy Fiat 500 z zakładów w Tychach

Kłopoty polskich fabryk Fiata? Producent rezygnuje z diesla

2018-06-04 11:43

Nadchodzą niepewne czasy dla polskich fabryk należących do motoryzacyjnej grupy Fiat Chrysler Automobile. Producent pojazdów przedstawił najnowszy 5-letni plan. Niepokojąco zabrzmiała deklaracja odejścia od silników diesla na rzecz napędu elektrycznego - podaje "Rzeczpospolita". Co to oznacza dla fabryki Fiata w Bielsku-Białej, gdzie powstaje m.in. silnik diesla 1,3 Multijet?

Przed weekendem prezes Fiat Chrysler Automobile przedstawił swój plan rozwoju grupy na najbliższe 5 lat. Główne założenie firmy to odejście od nieekologicznych silników diesla na rzecz elektrycznych i hybrydowych. Fiat ma się też skupić na produkcji samochodów sportowo-użytkowych.

Do 2021 FCA będzie stopniowo rezygnował z produkcji w Europie samochodów osobowych z dieslami. Włosko-amerykański producent przeznaczy astronomiczną sumę 9 mld euro w napęd elektryczny - czytamy w dzienniku.

Jak podkreśla "Rzeczpospolita", to nieczytelny sygnał dla polskiej fabryki na Podbeskidziu, gdzie produkowane są silniki diesla. Drugi znak zapytania powstanie przy deklaracji ograniczeniu gamy pojazdów pod marką Fiata.

Włosi chcą się skupić na segmencie premium, ale również produkcji Punto i 500. W przypadku pierwszego modelu są pogłoski o powrocie produkcji nad Wisłę. Z kolei popularna "pięćsetka" schodzi z taśmy w Tychach, gdzie niedawno świętowano oddanie do użytku dwumilionowego egzemplarza.

Co ciekawe, podczas prezentacji "pięciolatki" FCA, ani razu nie padła nazwa naszego kraju.

 

 

Źródło: "Rzeczpospolita"

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze