„Zgodnie z zawartym 26 kwietnia porozumieniem Skarb Państwa i Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze (PTTK) jako współwłaściciele przejmą od PKP S.A. 17 obiektów na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego, dzierżawionych przez PKL S.A. Są to między innymi: budynek stacji górnej Kasprowy Wierch, dolnej i górnej stacji KL Goryczkowa, Trasa KL Goryczkowa, sieć elektroenergetyczna. Dotychczas były one dzierżawione przez PKL S.A. od PKP S.A. Grunty, na których zlokalizowano infrastrukturę obsługującą koleje linowe, nie są własnością Polskich Kolei Państwowych – należą częściowo do Skarbu Państwa” - czytamy w komunikacie prasowym.
ZOBACZ TEŻ: Kolejka na Kasprowy Wierch. Najbardziej kontrowersyjna inwestycja w Polsce?
Radość z podpisanego dokumentu wyrażają wspólnie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, prezes zarządu PKP S.A. Krzysztof Mamiński, starosta tatrzański Piotr Bąk oraz dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego Szymon Ziobrowski. - Uporządkowanie kwestii prawnych, w tym związanych z własnością infrastruktury, pozwoli usprawnić prace i skupić się na zadaniach, do których powołany został Tatrzański Park Narodowy. Ochrona przyrody i udostępnianie jej dla turystów to dwa fundamenty, na których opieramy działanie parku. Przejrzysta struktura właścicielska oznacza szybsze podejmowanie decyzji i rozwój atrakcyjnych form obcowania z przyrodą dla szerokiego grona odwiedzających – podkreśla Ziobrowski.
Koniec zamieszania na Kasprowym Wierchu
Kolejka na Kasprowy Wierch to jedna z najbardziej kontrowersyjnych inwestycji w Polsce. Choć obecnie należy do prywatnego inwestora, rząd PiS planuje jej wykupienie - jako narodowe dobro. Pierwszym krokiem do normalizacji sytuacji jest przekazanie kolejowych budynków leżących na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego Skarbowi Państwa.