Telefon komórkowy

i

Autor: CC Pixabay.com

Korzystasz z TEJ sieci komórkowej? Operator odda niewykorzystane środki z kont pre-paid

2020-12-16 14:01

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał spółkę Orange Polska do zwrotu konsumentom pieniędzy pozostałych po wygaśnięciu konta pre-paid – podał Urząd. Operatorzy mają obowiązek uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług – wskazał.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzał, czy najwięksi operatorzy komórkowi oddają konsumentom niewykorzystane pieniądze, gdy minie ważność konta na kartę. Prezes UOKiK wydał już decyzję w tej sprawie wobec spółki Polkomtel (operatora sieci Plus), na którą nałożył ponad 20 mln zł kary. Ponadto zobowiązał T-Mobile oraz P4 (operatora sieci Play) do zwrotu pieniędzy odbiorcom. Najnowsza i ostatnia już decyzja dotyczy Orange Polska. - To ostatnia z badanych przez nas największych sieci, która nie oddawała konsumentom mającym telefony na kartę niewykorzystanych pieniędzy - ocenił szef UOKiK, cytowany w komunikacie. 

Spółka Orange Polska we wzorcach umów usług przedpłaconych (pre-paid) zastrzegała, że w chwili rozpoczęcia okresu pasywnego wartość niewykorzystanego limitu jednostek taryfowych jest automatycznie anulowana. Jedynym sposobem na to, aby zgromadzone pieniądze nie przepadły, było kolejne doładowanie przedłużające ważność konta.

Jeśli konsument tego nie zrobił, bo np. zapomniał, a chciał zmienić operatora, tracił niewykorzystane pieniądze. Mogło go to zniechęcić do wyboru konkurencyjnej firmy, nawet jeśli otrzymał lepszą ofertę – wyjaśnił UOKiK.

Aplikacje na telefon, które musi mieć każdy influencer

Do zwrotu pieniędzy w Orange Polska będą uprawnieni klienci, którzy w chwili złożenia wniosku mają co najmniej sześciomiesięczny staż w sieci Orange lub sieci nju mobile. Muszą oni złożyć wniosek o zwrot niewykorzystanych środków w ciągu 30 dni od zmiany operatora lub upływu okresu ważności połączeń przychodzących.

Klienci mogą to zrobić osobiście w autoryzowanych salonach Orange Polska, przez formularz elektroniczny dostępny w internecie, a także telefonicznie, dzwoniąc na numer infolinii Biura Obsługi Klienta (ta ostatnia możliwość tylko do 1 kwietnia 2021 r.).

Szukasz pracy? Fabryka samochodów elektrycznych zatrudni tysiące osób!

Orange Polska w ciągu 30 dni od złożenia wniosku ma przelać pieniądze na wskazany przez konsumenta rachunek bankowy.

Zgodnie z Europejskim Kodeksem Łączności Elektronicznej spółka może pobrać niewielką opłatę manipulacyjną – na podstawie decyzji zobowiązującej jej wysokość nie może jednak przekroczyć 20 zł. Zwrotowi nie będą podlegały środki powyżej nominalnej kwoty doładowania – podkreślił Urząd.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze