Średni wiek aut sprowadzonych w marcu bieżącego roku osiągnął 12,8 roku, a po trzech miesiącach wynosi 12,92 roku. Decydujący wpływ na taki wynik ma wiek aut osobowych, który przekroczył 13 lat (13,02), a w przypadku silników benzynowych coraz bardziej zbliża się do poziomu 14 lat (13,86 roku).
W rankingach popularności marek wśród samochodów osobowych pierwsze miejsce zajmuje Volkswagen, a w kategorii aut dostawczych - Renault. Jest jednak istotna zmiana na liście popularności modeli: ubiegłoroczny lider importu - Opel Astra - zajmuje obecnie drugą pozycję. Pierwsza należy do Audi A4, a trzecia - do Volkswagena Golfa. Wyniki wszystkich trzech modeli są jednak bardzo zbliżone - różnica wynosi 76 sztuk. W segmencie pojazdów dostawczych najpopularniejszy jest Renault Master.
Ranking Top 20 krajów, z których w bieżącym roku najczęściej importowane są samochody do Polski, przedstawia się następująco:
1. Niemcy - 100 244 szt. (-8,1%)
2. Francja - 23 675 szt. (-4,6%)
3. Belgia - 12 629 szt. (0,3%)
4. Holandia - 10 707 szt. (12,1%)
5. Stany Zjednoczone - 8 641 szt. (0,1%)
6. Szwecja - 5 649 szt. (30,4%)
7. Włochy - 5 366 szt. (-7,3%)
8. Dania - 4 813 szt. (9%)
9. Austria - 4 761 szt. (-12,3%)
10. Szwajcaria - 4 543 szt. (-10%)
11. Norwegia - 1 396 szt. (35,7%)
12. Czechy - 1 089 szt. (25,9%)
13. Kanada - 1 085 szt. (-19,5%)
14. Wielka Brytania - 864 szt. (-20%)
15. Finlandia - 790 szt. (26,2%)
16. Luksemburg - 656 szt. (-11,4%)
17. Hiszpania - 482 szt. (-19,4%)
18. Litwa - 329 szt. (45,6%)
19. Japonia - 308 szt. (0,7%)
20. Słowacja - 236 szt. (14,6%)
Uwagę zwraca duży spadek importu z Niemiec, które niezmiennie pozostają najważniejszym źródłem używanych samochodów (z udziałem 52,9%).