Jak wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia aż 60 proc. użytkowników mobilnych aplikacji sklepów kupiło jakiś towar pod wpływem informacji zamieszczonych właśnie w aplikacji.
Zobacz także: Od 9 lat wykradali rządowe sekrety! Odkryto nową grupę przestępców
Jakie programy lojalnościowe lubią Polacy?
Według zebranych danych najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest ten przygotowany przez Biedronkę (31 proc.), z kolei najlepiej ocenianym Rossmann (81 proc.) Trzeba przyznać, że znana drogeria ulepszyła swoją aplikację niemal do perfekcji, a jej użytkownicy mogą korzystać z wielu promocji, które często sięgają nawet kilkuset złotych.
Czytaj również: Zniżki do popularnych sieciówek! Promocja na buty, kawę i przejazdy taksówką
Dlaczego Polacy korzystają w programów lojalnościowych?
Jako główną przyczynę ankietowani wskazali - sprawdzanie aktualnych promocji (59 proc.) oraz kupony rabatowe (54 proc.). Aplikacje stanowią również idealne narzędzie do pozyskiwania informacji o ofercie, godzinach otwarcia czy asortymencie.
- Analizując wyniki naszego najnowszego badania dotyczącego programów lojalnościowych można stwierdzić, że pandemia niewiele zmieniła w tym zakresie. Odsetek osób korzystających z programów jest na podobnym, stabilnym poziomie, odsetek osób korzystających z mobilnych aplikacji programów w zasadzie się nie zmienił w porównaniu z ubiegłym rokiem. Polacy na pewno szukają oszczędności – to wynika również z naszych innych badań, są bardziej skłonni korzystać z promocji. Programy lojalnościowe, a w szczególności aplikacje mobilne, im to ułatwiają, bez konieczności dużego zaangażowania i to klientom bardzo odpowiada. – komentuje Agnieszka Doktorska, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia.