Partnerem Merytorycznym nagrody Lidla jest firma Korn Ferry, a patronat objęła Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką. Jak pisze sieć w sowim komunikacie polityka płacowa i wysokość zarobków powinna być ustalana jedynie na podstawie merytorycznych działań i faktycznego doświadczenia pracownika. Zrównanie wynagrodzeń kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach jest obecnie jednym z najważniejszych postulatów przed jakimi stoi rynek pracy. Kwestię tę zauważa również ONZ, która umieściła ją na liście 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Mają one zostać osiągnięte przez kraje członkowskie do 2030 roku. Cel 5 z tej listy zakłada wzmocnienie równości płci i pozycji kobiet oraz dziewcząt. Jednym z zadań zawartych w tym postulacie jest właśnie równość płacowa.
Czytaj również: Nestlé wspiera kobiety i zatrudnia je na stanowiskach kierowniczych
Lidl jak odpowiedzialny pracodawca chce jak najbardziej sprawiedliwie nagradzać swoich pracowników. U podstaw strategii biznesowej sieci leży sprawiedliwe wynagradzanie pracowników zajmujących równorzędne stanowiska wykonujących tę samą pracę bez względu na płeć. Co warte podkreślenia, w Lidlu aż 70 procent stanowisk menadżerskich piastowanych jest przez kobiety.
Sprawdź także: Nie uwierzysz, czego Polacy szukali w internecie w 2019 roku! Najczęściej wpisywane hasła Google
- Lidl Polska od początku swojej działalności podkreśla, że dobro pracowników jest dla firmy jedną z najważniejszych kwestii. To wynagrodzenie powinno być godne i równe niezależnie od płci, wieku czy innych różnic. Naszym celem jest docenienie innych firm, często naszych partnerów biznesowych, i uhonorowanie ich działań równościowych. Lidl Fair Pay to nagroda dla najlepszych pracodawców, poprzedzona szczegółową analizą potwierdzającą politykę firmy w zakresie równych płac. Równocześnie naszym celem jest bycie motywatorem dla wielu przedsiębiorstw i zachęcenie kadry zarządzającej do analizy ich polityk płacowych”– mówi Wolfgang Hennen, członek zarządu Lidl Polska.
Do wzięcia udziału w konkursie Lidl zaprasza polskie firmy zatrudniające do 500 osób, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana. Zgłoszenia są przyjmowane do 31 stycznia 2020 roku. Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony podczas ceremonii wręczenia nagród w dniu 1 kwietnia 2020, w trakcie kongresu XII Poland & CEE Retail Summit 2020.