Według ustaleń Lidla wszystkie sklepy będą czynne tylko do godziny 21:00. Ponadto placówki objęte są tzw. planami czyszczenia, które wskazują, w jakie dni tygodnia odbywa się czyszczenie elementów wyposażenia stałego sklepów. Każdego dnia przed otwarciem ma miejsce porządkowanie całej sali sprzedaży. Codziennie alejki sklepowe czyszczone są nawet 10 razy dziennie. Na koniec dnia pracownicy sprzątają strefę kas oraz salę sprzedaży. Szczególna uwaga przykładana jest do stref artykułów świeżych, gdzie prezentowane są owoce, warzywa, wypieki oraz produkty chłodnicze. Wózki w sklepach Lidl myte są systematycznie. Ich czyszczenie regulowane jest procedurami wewnętrznymi, a wózki myte są przez wyspecjalizowane firmy dysponujące odpowiednimi środkami. Sieć apeluje również, aby wybierając pieczywo korzystać z jednorazowych rękawic ochronnych dostępnych obok półek.
Czytaj również: Koronawirus. Zakaz handlu zostanie czasowo zniesiony
- Ten pełen wyzwań czas wymaga od nas wszystkich podejmowania niestandardowych działań oraz decyzji. Oprócz ważnego celu, jakim jest zapewnienie dostępności artykułów spożywczych i przemysłowych, bardzo istotne jest również szczególne dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie ponad 20 tysięcy pracowników Lidl Polska oraz naszych klientów. Niezmiernie ważna jest również solidarność i współpraca, dlatego prosimy wszystkich, aby dbali o siebie oraz wspierali się – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.
Zobacz też: Odpowiedzialne zakupy to nasza wspólna sprawa
To jednak nie wszystko, sieć chcąc zapewnić swoim pracownikom jak największe bezpieczeństwo, sukcesywnie montuje specjalne ekrany ochronne montowane przy kasach, naklejane się także taśmy utrzymujące wymaganą odległość pomiędzy klientami. W każdym sklepie i dostępne są bezpłatne środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk.