Lidl wspiera równość płacową!

2019-02-18 11:17

Coraz częściej się mówi o równości w pracy, w szczególności pod względem płac. Jest to nawet określone w punkcie 5 zapisanym w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Sieć Lidl przykłada dużą uwagę do równego traktowania swoich pracowników. Zwieńczeniem tych działań jest ustanowienie nagrody LIDL FAIR PAY, która zostanie pierwszy raz przyznana podczas XI edycji Poland & CEE Retail Summit.

Wynagrodzenie jakie otrzymują pracownicy powinno być kształtowane w oparciu o merytoryczne kwestie takie jak: doświadczenie i umiejętności. Kwestię te określają Cele Zrównoważonego Rozwoju ustanowione przez ONZ. To 17 punktów, które mają zostać osiągnięte przez kraje członkowski do 2030 roku. Cel 5. to wzmocnienie równości płci i pozycji kobiet oraz dziewcząt. Jednym z zadań zawartych w tym postulacie jest właśnie równość płacowa. Również wewnętrzna polityka Lidla oparta jest na równości płacowej. Społeczna odpowiedzialność biznesu Lidl Polska opiera się na 5 filarach, które tworzą następujące obszary: środowisko, społeczeństwo, asortyment, dostawcy i pracownicy. Lidl Polska od wielu lat realizuje politykę równego traktowania pracowników – niezależnie od płci – pensje są standardowo równe dla kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach.

 Sieć sklepów Lidl postanowiła przekuć kwestie równości w pracy na konkretne działania. Sieć zdecydowała się na ustanowienie nagrody FAIR PLAY. Wraz z międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry będzie przyznawane wyróżnienia dla producenty z branży FMCG, którego polityka wyrównuje płace kobiet i mężczyzn.

- W Lidl Polska angażujemy się w projekty dotyczące kwestii sprawiedliwego i transparentnego tratowania pracowników, gdyż jest to zgodne z celami ONZ. Temat ten jest nam szczególnie bliski, gdyż łączy 3 filary naszej społecznej odpowiedzialności biznesu – działania na rzecz społeczności globalnych i lokalnych oraz działania na rzecz pracowników i dostawców. Zwracamy uwagę na kompetencje oraz wiedzę, na wartość którą każdy pracownik wnosi. W zamian oferujemy natomiast atrakcyjną i jasną ścieżkę rozwoju, wysokie zarobki oraz stabilne zatrudnienie oparte na równości płac. W Lidlu aż 70 procent stanowisk menadżerskich piastowanych jest przez kobiety – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.



- Z naszej praktyki wiemy, że o ile temat równości wynagrodzeń za tę samą pracę, bez względu na płeć, jest już świadomie podejmowany przez wiele firm, to aktywna polityka wsparcia kobiet w ich drodze rozwoju i obejmowania kolejnych szczebli zawodowych nie jest powszechnie stosowana. Badania przeprowadzone przez Korn Ferry Institute we współpracy z Rockefeller Foundation jasno wskazują na konkretne korzyści finansowe dla firm, które świadomie dbają o właściwą proporcję pomiędzy kobietami i mężczyznami na wysokich stanowiskach. Dlatego też inicjatywa Lidla, by wspierać różnorodność, zasługuje na wyróżnienie – zaznacza Agnieszka Milewczyk, Dyrektor Zarządzający Korn Ferry.

W konkursie wezmą udział tylko te firmy z branży FMCG, które wynagradzają rynkowo oraz są zarejestrowane w Polsce.   Zwycięzca zostanie wyłoniony 22 marca 2019 roku. Nagroda będzie wręczona podczas XI edycji Poland & CEE Retail Summit - spotkania polskiego sektora handlu i FMCG, które odbędzie się 3 kwietnia br. w Warszawie w Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze