Wynagrodzenie jakie otrzymują pracownicy powinno być kształtowane w oparciu o merytoryczne kwestie takie jak: doświadczenie i umiejętności. Kwestię te określają Cele Zrównoważonego Rozwoju ustanowione przez ONZ. To 17 punktów, które mają zostać osiągnięte przez kraje członkowski do 2030 roku. Cel 5. to wzmocnienie równości płci i pozycji kobiet oraz dziewcząt. Jednym z zadań zawartych w tym postulacie jest właśnie równość płacowa. Również wewnętrzna polityka Lidla oparta jest na równości płacowej. Społeczna odpowiedzialność biznesu Lidl Polska opiera się na 5 filarach, które tworzą następujące obszary: środowisko, społeczeństwo, asortyment, dostawcy i pracownicy. Lidl Polska od wielu lat realizuje politykę równego traktowania pracowników – niezależnie od płci – pensje są standardowo równe dla kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach.
Sieć sklepów Lidl postanowiła przekuć kwestie równości w pracy na konkretne działania. Sieć zdecydowała się na ustanowienie nagrody FAIR PLAY. Wraz z międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry będzie przyznawane wyróżnienia dla producenty z branży FMCG, którego polityka wyrównuje płace kobiet i mężczyzn.
- W Lidl Polska angażujemy się w projekty dotyczące kwestii sprawiedliwego i transparentnego tratowania pracowników, gdyż jest to zgodne z celami ONZ. Temat ten jest nam szczególnie bliski, gdyż łączy 3 filary naszej społecznej odpowiedzialności biznesu – działania na rzecz społeczności globalnych i lokalnych oraz działania na rzecz pracowników i dostawców. Zwracamy uwagę na kompetencje oraz wiedzę, na wartość którą każdy pracownik wnosi. W zamian oferujemy natomiast atrakcyjną i jasną ścieżkę rozwoju, wysokie zarobki oraz stabilne zatrudnienie oparte na równości płac. W Lidlu aż 70 procent stanowisk menadżerskich piastowanych jest przez kobiety – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.
- Z naszej praktyki wiemy, że o ile temat równości wynagrodzeń za tę samą pracę, bez względu na płeć, jest już świadomie podejmowany przez wiele firm, to aktywna polityka wsparcia kobiet w ich drodze rozwoju i obejmowania kolejnych szczebli zawodowych nie jest powszechnie stosowana. Badania przeprowadzone przez Korn Ferry Institute we współpracy z Rockefeller Foundation jasno wskazują na konkretne korzyści finansowe dla firm, które świadomie dbają o właściwą proporcję pomiędzy kobietami i mężczyznami na wysokich stanowiskach. Dlatego też inicjatywa Lidla, by wspierać różnorodność, zasługuje na wyróżnienie – zaznacza Agnieszka Milewczyk, Dyrektor Zarządzający Korn Ferry.
W konkursie wezmą udział tylko te firmy z branży FMCG, które wynagradzają rynkowo oraz są zarejestrowane w Polsce. Zwycięzca zostanie wyłoniony 22 marca 2019 roku. Nagroda będzie wręczona podczas XI edycji Poland & CEE Retail Summit - spotkania polskiego sektora handlu i FMCG, które odbędzie się 3 kwietnia br. w Warszawie w Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre.