Praca zdalna urzędników

i

Autor: StockSnap/CC0/pixabay.com

Lockdown w Polsce. Jak załatwić sprawy urzędowe? Jak działa e-ZUS?

2020-11-05 12:28

Urzędy przechodzą na pracę zdalną. Wiele spraw trzeba będzie teraz załatwiać przez telefon lub internet. W urzędach miast i gmin stacjonarnie będą działać tylko te wydziały, w których praca zdalna jest niemożliwa. Jak załatwić sprawę w urzędzie zdalnie?

Locdown w Polsce coraz bliżej. Koronawirus nie odpuszcza. Sytuacja pandemiczna staje się coraz gorsza. Na pracę zdalną przechodzą już urzędy. Wiele spraw trzeba będzie załatwiać zdalnie. W takim systemie działa także Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Niestety, na e-wizytę u urzędnika trzeba czekać nawet tydzień i trwa ona jedynie 20 minut. Jak się na nią dostać? Sprawa nie jest taka prosta. 

Na e-wizytę można umówić się w dni robocze godzinach 9.00-14.30. Aby zarezerwować wizytę w dogodnym terminie, należy wejść na stronę ZUS i na link do e-wizyty. Podczas rezerwacji należy podać swoje dane, wybrać dzień i godzinę spotkania, wybrać temat spotkania. E-wizyta odbywa się za pomocą komputera, laptopa czy telefonu. Przed wizytą należy przygotować dowód osobisty, który posłuży do weryfikacji danej osoby. Jak podkreśla ZUS, w e-wizycie może brać udział tylko ten opiekun klienta, którego dane podano przy rezerwacji e-wizyty.

Zobacz: Nowe uprawnienia skarbówki. To będzie bat na podatnika

Express Biedrzyckiej - Witold Waszczykowski: Biden nie ma prawa ingerować w wewnętrzne sprawy Polski

Premier cały czas zachęca do pracy zdalnej. W końcu w dużej mierze przechodzą na nią także urzędnicy. Jednak nie oznacza to, że urzędy będą teraz zamknięte na głucho. Są prawy, których nie da się załatwić on-line lub telefonicznie - należą do nich m.in. zgłoszenie narodzin dziecka czy śmierci bliskiej osoby. Wówczas niezbędna jest wizyta w urzędzie. Ale wiele spraw można załatwić zdalnie, a dopiero w razie niepowodzenia, umówić się na wizytę stacjonarną w urzędzie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze