Działający w internecie złodzieje nie ustają w staraniach, by wyłudzać pieniądze od klientów banków czy dostawców internetu. Oszuści zwykle kopiują styl wiadomości rozsyłanych przez instytucje, usiłując podać się za ich przedstawicieli.
Informacje o kolejnym sposobie, jakim posługują się przestępcy, przekazali przedstawiciele Banku Millenium. "Bank otrzymał sygnały o fałszywych e-mailach, w których oszuści podszywają się pod Bank Millennium i informują o premii lojalnościowej", czytamy w oficjalnym komunikacie spółki. "Informujemy, że Bank nie wysyła tego typu wiadomości ani żadnych linków za pośrednictwem wiadomości e-mail czy SMS! Nigdy też nie wymagamy wpisania danych karty w trakcie logowania do konta" - zastrzeżono.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE: UWAGA! Ostatni dzień! Musisz ujawnić swój rządowi MAJĄTEK, DOCHODY i EMERYTURĘ! Grozi kara!
Na oficjalnej stronie Banki Millenium odnajdziemy rady dotyczące sposobów na uchronienie się przed stratą oszczędności całego życia. Przedstawiciele spółki zwracają uwagę, by nie klikać w linki zawarte w mailach bądź wiadomościach SMS, gdy nie jesteśmy przekonani, kto jest ich nadawcą oraz dokąd zostaniemy przekierowani. "Do Millenetu loguj się wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy połączenie jest szyfrowane (zamknięta kłódka w pasku z adresem)", przypomina Bank Millenium. Dodano, by przy logowaniu do bankowości internetowej podawać jedynie 2 wskazane znaki numeru PESEL. Bank nigdy nie prosi bowiem o więcej. Należy pamiętać ponadto, by pod żadnym pozorem nie podawać danych karty płatniczej.