Kuba Wojewódzki

i

Autor: fot. TVN/Wojciech Kurczewski

Media donoszą o długach w biznesie Palikota i Wojewódzkiego. Firma wydała oświadczenie

2022-06-27 15:27

Już dwa lata po starcie wspólny biznes Janusza Palikota i Kuby Wojewódzkiego ma bardzo wysokie długi - mowa o kwocie 50 000 000 złotych - taka informacja pojawiła się w mediach. Przekazano również informacje o planie, który ma pomóc spłacić chociaż część zadłużenia. Firma postanowiła ustosunkować się do medialnych doniesień.

Medialne doniesienia o zadłużeniu

Manufaktura Piwa, Wódki i Wina należąca do Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota wystartowała z ofertą 2-letnich obligacji oprocentowanych na 9.5% rocznie. Portal Spożywczy tłumaczy tą decyzję ogromnym zadłużeniem.

Media donoszą, że Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki zamierzają przy pomocy środków z obligacji spłacić część długu, którego rzekoma wysokość sięgnęła ponad 50 000 000 złotych. W ramach emisji zaproponowano inwestorom 4 000 obligacji, których wartość nominalna wynosi 1 000 złotych za sztukę. Każdy inwestor musi wykupić papiery za minimum 5 000 złotych. Oprocentowanie ma być wypłacane co kwartał.

Pieniądze to nie wszystko Antoni Kolek

Firma ma w planach kolejne produkty

Firma ma daleko idące plany. Poza produktami alkoholowymi planują wprowadzić na rynek również lody, słodycze, napoje gazowane i chipsy. Janusz Palikot powiedział, że od początku istnienia, dzięki wsparciu od inwestorów indywidualnych mają możliwość rozbudowywania swojego potencjału. Poinformował, że ich społeczność liczy już ponad kilka tysięcy osób i stale rośnie.

Pierwszym produktem, który powstał w ramach współpracy Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota było Piwo BUH. Od czasu premiery oferta została poszerzona o kilka innych piw oraz wódek.

Sonda
Czy próbowałeś/aś piwa BUH?

Oficjalne stanowisko Manufaktury Piwa, Wina i Wódki

Portal INN Poland opublikował oficjalne stanowisko, które otrzymali od firmy Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota:

Od początku istnienia finansujemy się długiem, co jest naturalne przy tak dynamicznym rozwoju. Wielokrotnie informowaliśmy, że dopuszczamy zadłużenie do 100 mln złotych. Zakładamy utrzymywanie bardzo bezpiecznego poziomu długu do EBIDY docelowo w proporcji 2:1 w perspektywie 18 miesięcy, zwłaszcza dla Spółki która szybko rośnie. Blisko 7-krotny wzrost sprzedaży skonsolidowanej rok do roku (2020/2021) jest widomym dowodem, że inwestujemy powierzone pieniądze racjonalnie i skutecznie. Łącznie w ramach pre-IPO i IPO pozyskaliśmy kapitał o wartości 27,5 mln złotych, stanowiący 89% zakładanego celu. Kolejne ponad 10 mln w pozyskaliśmy dotychczas w ramach crowdlendingu. To kapitał pracujący i przekładający się codziennie na wzrosty naszej produkcji i sprzedaży.

  Świadomie wybieramy wysokomarżowe nisze, niestandardowe podejście do marketingu i sprzedaży, innowacyjne budowanie relacji z Konsumentami. Dlatego nie mamy żadnych problemów z obsługą zadłużenia oraz pokrywaniem kosztów związanych z atrakcyjnymi warunkami, jakie oferujemy naszym

Inwestorom. Jesteśmy dumni, że wokół Manufaktury powstała grupa licząca ponad 7.000 ludzi, którzy powierzyli nam swoje pieniądze. Jesteśmy pierwszą spółką w Polsce, która wypłaciła dywidendę Inwestorom w crowdfundingu. Publikacja tekstu na Portalu Spożywczym poświęconego planom rozwojowym Manufaktury Piwa Wódki i Wina została opatrzona tytułem „Biznes Palikota i Wojewódzkiego zadłużony na 50 mln zł. W planach wejście na rynek produktów impulsowych”.

Kolejne media podchwyciły tytuł, wybijając rzekomy problem długu. Zamazuje to rzeczywistą sytuację finansową Spółki i ma jeden cel – zwiększyć „klikalność”.

 Inwestorzy wierzą w naszą strategię i zaakceptowali cenę emisyjną papierów - 54 zł za akcję. Podmioty, które w tym samy czasie oferowały swoje akcje albo wycofały się w ogóle z emisji, albo odłożyły je na później. Bardzo dobre relacje Spółki zbudowane w ostatnich trzech latach dzięki projektom crowdfoundingowym i crowdlendingowym przełożyły się na zainteresowanie ze strony mniejszych Inwestorów, którzy zapewnili Spółce niemal 93% pokrycie transzy skierowanej do tej grupy. Wszystkie pozyskane pieniądze zostały przeznaczone w całości na kapitał obrotowy, zgodnie z planem Spółki na „istotne zwiększenie wolumenu sprzedaży swoich produktów w 2022 roku”. Przygotowujemy się do wprowadzenia akcji do obrotu na rynku NewConnect, a „intencją zarządu jest, aby akcje nowej emisji serii K oraz część akcji istniejących zadebiutowały w obrocie zorganizowanym w II lub III kwartale 2022 r.” Docelowo obecność na Giełdzie pozwoli upłynnić akcje wszystkich spółek tworzących dzisiaj Grupę Manufaktura.

  Dzisiaj nasze alkohole powstają już w 7 zakładach. Zbudowaliśmy na polskim rynku całkowicie nowatorską kategorię produktów o smaku powiązanym z konopiami- piwo BUH, wódka wyBUHowa®, okovita BUH. Stawiamy na nowe smaki, najlepiej wyrażanych przez wódkę POPCORN. Do naszego najważniejszego partnera handlowego, sieci Żabka dołączyły kolejne duże, ogólnopolskie sieci handlowe – Netto, Auchan, Dino, Carrefour, Frisco, Stokrotka, Aldi, Spar. Do już istniejących 6 naszych sklepów ze znakiem ŚWIEŻE w Krakowie i Wrocławiu dołączyły nowe w Warszawie. Do końca lipca otworzymy kolejne 16 punktów, a do końca tego roku takich sklepów będzie łącznie 100. Założyliśmy właśnie spółkę w USA, najważniejszym i najbardziej wartościowym rynku alkoholi na świecie. To nie megalomania, ale przemyślana strategia. Budujemy ofertę dla największego sklepu on-line na świecie – AMAZON. Wszystkie opisane zdarzenia są możliwe, bo ufają nam Inwestorzy. My dotrzymujemy danego słowa, zawsze!

 Z wyrazami szacunku

Janusz Marian Palikot

Prezes Zarządu MPWiW S.A

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze