Media Ekspert

i

Autor: Media Ekspert

Media Expert przeprasza klientów. Sprawie zamierza przyjrzeć się UOKiK

2017-06-27 15:04

Nie milkną echa po nieudanej promocji Media Expert „Płacimy za oceny". W mediach społecznościowych wciąż pojawiają się nowe komentarze osób, oburzonych niejasnym przekazem reklamowym. Co na to Media Expert? Znamy oficjalny komentarz sieci w tej sprawie.

W komunikatach reklamowych Media Expert, sieć informowała, że w zamian za bardzo dobre i celujące oceny rozdaje pieniądze na zakupy w sklepach sieci – po 5 zł za każdą piątkę i po 6 zł za każdą szóstkę. Nie dodano jednak, że jest to rabat naliczany na karcie bonusowej przy zrobieniu zakupów za co najmniej 300 zł, a zniżkę można wykorzystać dopiero następnego dnia. Przyjrzeliśmy się bliżej regulaminowi akcji i wyjaśniliśmy szczegółowo zasady promocji już 23 czerwca.

Zobacz więcej: Media Expert płaci za dobre oceny na świadectwie szkolnym

Czytanie regulaminów nie jest często stosowaną praktyką wśród konsumentów. Poza tym nawet po jego wnikliwej lekturze, można mieć ze zrozumieniem warunków promocji, zwłaszcza, że na czytelnika czekają dwie strony drobnym drukiem. Nic dziwnego, że komunikat Media Expert wielu klientów wprowadził w błąd.

Klienci oburzeni niejasną reklamą
Na fanpage'u sieci w popularnym portalu społecznościowym wciąż pojawiają się komentarze osób, oburzonych niejasnym przekazem reklamowym sieci. Oto przykłady:
Dawno już żadna kampania nie przyniosła takiej wściekłości i rozgoryczenia klientów jak ta o zwrotach za każda piątkę na świadectwie 5 zł - owszem zwracają, ale najpierw trzeba sobie kupić „coś" za 300 zł, a kupon jest ważny dopiero na następny dzień!" - napisał  jeden z internautów 22 godziny temu.
„Miałam okazję widzieć dzieci błąkające się ze swoimi świadectwami po waszym sklepie, dumne z tego, jakie mają na nim oceny. Spędziły pewnie trochę czasu na dodawaniu 5 i 6. A potem odejmowaniu od cen na etykietach. To ostania lekcja matematyki w tym ro
ku i pierwsza lekcja życia w te wakacje. Dowiedziały się, na czym polega kłamstwo i drobny druk (...)" - skomentowała klientka sieci.

Czytaj też: Dzieci czują się oszukane przez Media Expert. Wielu uczniów zostało z niczym

Media Expert przeprasza klientów
Jak powiedział nam rzecznik prasowy Media Expert Michał Mystkowski, przedstawiciele sieci przyglądają się tej sytuacji i zastanawiają się, jakie wnioski mogą wyciągnąć z niej na przyszłość.
Oto oficjalny komunikat, przesłany do redakcji Superbiz.pl przez biuro prasowe elektrosklepu: „Dotychczasowe doświadczenia z promocją „Płacimy za oceny" były bardzo pozytywne. Z szacunkiem jednak odnosimy się do wszystkich komentarzy związanych z tą akcją. Przeanalizujemy opinie i weźmiemy je pod uwagę przy okazji konstruowania kolejnych promocji. Wszystkich Klientów, którzy przed zakupami nie zapoznali się z regulaminem promocji, przepraszamy za niedogodności".

Co na to UOKiK?
Wprowadzająca w błąd reklama, to sprawa dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z informacji, do których dotarliśmy, instytucja zamierza przyjrzeć się szczegółom promocji.
– Skarg na razie nie otrzymujemy. Jednak wiemy o tej promocji z mediów. Zamierzamy się jej przyjrzeć – powiedziała portalowi Superbiz.pl Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

Źródło: Facebook, Media Expert, UOKiK

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze