Podwarszawskie Kanie. Tuż przy granicy wsi zwierzęcy raj – Psoteria. W tym szczególnym hotelu piętro należy do kotów. Przygotowano dla nich sześć miejsc. Mruczki mają swoje pokoje z firankami (by nie obawiały się, że inny kot je podgląda), legowiskami, miskami, zabawkami oraz dużą bawialnię. Parter to psie królestwo – hotel na 13 miejsc, ogromna sala zabaw i usługi groomerskie (strzyżenie zwierząt). Z głośników płynie „psia muzyka”, czyli taka, przy której zwierzęta się wyciszają i łatwiej znoszą rozłąkę z rodziną. Psy 4–5 razy dziennie wychodzą na spacer. Mają do dyspozycji ogród z wieloma węchowymi niespodziankami i naturalny staw, w którym mogą się pluskać do woli. Do Psoterii można oddać zwierzę na dłużej, np. wyjeżdżając na urlop, albo na dzień psot.
Wymarzona własna firma
– Moim marzeniem zawsze była praca ze zwierzętami – mówi Agnieszka Doleżek. – Studiowałam społeczną psychologię informatyki i komunikacji, a potem pracowałam jakiś czas w korporacji. Jednak gdy pojawił się kierunek psychologia zwierząt, wróciłam na studia. Opiekowałam się cudzymi pupilami, żeby sprawdzić, czy to zajęcie dla mnie, czy mi się nie znudzi. Gdy już byłam pewna, że to jest to, założyłam własny hotel – opowiada. Zatrudnia jeszcze trzy osoby – specjalistów od behawiorystyki i psychologii zwierząt. Z zespołem współpracuje profesjonalna groom erka i jednocześnie zoofizjoterapeutka. Dla pani Agnieszki było oczywiste, że firma wymaga założenia strony internetowej i jej promowania. Pierwsze kroki są często trudne, dlatego pani Agnieszka poleca skorzystać z platformy edukacyjnej g.co/InternetoweRewolucje. Dzięki zdobytej wiedzy zaczęła stosować geotargetowanie, by odnajdowały ją osoby z okolicy i z Warszawy szukające hotelu dla swoich zwierząt.
Internet sprowadza klientów
– Z narzędziami internetowymi zetknęłam się już na studiach. Kiedy otworzyłam własną firmę, szukałam informacji, jak je lepiej wykorzystać do promowania własnego biznesu, Stworzyła oddzielne hasła reklamujące hotel, usługi salonu piękności i opiekę dzienną. Obserwowała, które hasła się sprawdzają, bo system od razu pokazuje, co się lepiej „klika”, na jakiej pozycji ustawia się reklama. – Od razu można ustalić też swój budżet reklamowy. Zaczynałam od kilkudziesięciu złotych, a i dzisiaj nie wydaję dużo – maksymalnie kilkaset złotych miesięcznie. Mniej w wakacje i w święta, gdy klienci masowo poszukują tego typu usług, więcej w pozostałych miesiącach, by hotel stale był pełny – mówi pani Agnieszka.
Korzysta z Google Trends, by sprawdzić słowa kluczowe, czyli te najbardziej popularne w wyszukiwarkach. To pomaga skuteczniej konstruować reklamy. Innym polecanym przez panią Agnieszkę narzędziem jest Google Analytics – które pozwala stwierdzić, ilu użytkowników odwiedza jej stronę i skąd są. Psoterię możemy też znaleźć na Mapach Google i Facebooku. Pani Agnieszka regularnie publikuje na profilu informacje dla miłośników zwierząt, o warsztatach i dostępnych usługach w Psoterii. Nie zapomina też wrzucać aktualności z życia swoich hotelowych gości. O zadowoleniu zarówno pupili, jak i ich właścicieli, świadczy m.in. wysoka ocena usług.
– Dzisiaj nie martwię się brakiem klientów. Mamy ustaloną markę, stali bywalcy polecają nas znajomym – mówi pani Agnieszka. – Firma się rozwija. Do oferty wprowadziłam szkolenia dla właścicieli psów. To zajęcia szyte na miarę, by ludziom i zwierzętom żyło się razem szczęśliwie. Budujemy relację człowiek – pies i pozytywnie rozwiązujemy konkretne problemy – wyjaśnia.
Możesz się nauczyć, jak wykorzystać internet w firmie
Obecnie w ramach projektu Google Internetowe Rewolucje dla firm można odbyć bezpłatną konsultację z doradcą. Jest to spotkanie mające na celu przygotowanie indywidualnego planu działania firmy. Projekt jest prowadzony w całej Polsce we współpracy ze Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców. Aby skorzystać, wystarczy wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy na stronie www.internetowerewolucje.pl
Dodatkowo możesz szkolić się na bezpłatnej platformie online: g.co/InternetoweRewolucje. Kurs online składa się ze 125 lekcji podzielonych na 31 tematów.