- Oszuści dzwonią do klientów i podszywają się pod pracowników banku. Jeśli podasz im dane logowania lub kod z narzędzia autoryzacyjnego albo zainstalujesz na ich polecenie podejrzane oprogramowanie - stracisz pieniądze. - głosi komunikat PKO.
Bank ostrzega również przed wiadomościami od nieznanych osób (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.), które podają się za kupujących na portalu sprzedażowym, lub aukcyjnym. Proszą w nich o kliknięcie w specjalny link i podanie danych osobowych.
- W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej - informuje bank.
Aby ochronić się przed utratą pieniędzy należy pamiętać, żeby nie instalować na swoim urządzeniu żadnego dodatkowego oprogramowaniu. Prawdziwy pracownik PKO BP nigdy o to nie poprosi. Podczas rozmowy telefonicznej pracownicy nigdy nie żądają podawania haseł do logowania do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
Ceny choinek 2020. Gdzie kupić? Ile kosztuje choinka?
Oprócz tego nigdy nie powinieneś wyłączać producenckich mechanizmów bezpieczeństwa działających na twoim urządzeniu. Bardzo ważne jest też, by nie klikać w żadne linki z nieznanych źródeł, które przychodzą do ciebie w wiadomości.
PKO BP przypomina też, że jeśli podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, czy osoba, z którą rozmawiasz jest prawdziwym pracownikiem, lepiej rozłącz się i skontaktuj z bankiem pod numerem 800 302 302.