„OOCL Hong Kong" przypłynie do nas aż z Szanghaju. Na jego trasie znajdują się przystanki w takich miejscowościach, jak chińskie Ningbo, Xiamen i Shenzhen, Singapur, brytyjskie Felixstowe czy niemiecki Rotterdam. Przepłynięcie całej trasy zajmuje mu ok. 77 dni.
ZOBACZ: Lech Kaczyński został patronem terminalu LNG w Świnoujściu
Statek wypłynął na szerokie wody dopiero w tym roku. Stanowi on swoistą reklamą sojuszu kontenerowego Ocean Alliance, w którego ofercie ma znaleźć się 45 stałych pętli oraz siedem stałych połączeń między Morzem Czerwonym a Azją Południowo-Wschodnią. Do sojuszu należą firmy z Francji, Chin, Tajwanu i Hongkongu.
PATRZ: Terminal gazowy w Świnoujściu w końcu oddany do użytku!
„OOCL Hong Kong" ma 400 m długości oraz blisko 60 m szerokości. Jego zanurzenie przy pełnym wypełnieniu ładunkiem wynosi ok. 16 metrów. Nośność kontenerowca z pełnym załadunkiem znajduje się na poziomie 197,5 tys. dwt. Ze względu na opóźnienie, „OOCL Hong Kong" prawdopodobnie wpłynie na redę w Gdańsku w środę 28 czerwca, chociaż początkowo mowa była o wtorku 27 czerwca.
Oprac. na podst. gospodarkamorska.pl, logistyka.wnp.pl, money.pl