Netflix podwyższa opłaty

i

Autor: Shutterstock

Rozrywka

Netflix podwyższa opłaty. Jakie są nowe stawki?

Netflix jest traktowany przez wiele osób jako lepszy zamiennik telewizji. Podobnie jak w przypadku „zwykłych” pakietów telewizyjnych, tutaj też rosną ceny. Ujawniono nowe stawki przewidziane przez dostawcę ekranowej rozrywki.

Netflix – jaka wysokość nowych stawek?

Według serwisu filmweb.pl, stawki na Netflix poszły w górę mniej więcej o jedną dziesiątą:

  • Pakiet Podstawowy - 33 zł (podwyżka z 29 zł)
  • Pakiet Standard - 49 zł (podwyżka z 43 zł)
  • Pakiet Premium - 67 zł (podwyżka z 60 zł)

Netflix to usługa przesyłania strumieniowego, dzięki której użytkownicy mogą korzystać z oferty filmów, seriali, programów, anime oraz produkcji dokumentalnych za pośrednictwem urządzeń połączonych z internetem.

Rynek platform streamingowych typu Netflix powiększa się

Do 137,7 mld dol. ma wzrosnąć globalna wartość rynku platform streamingowych do 2027 roku - wskazuje Polski Instytut Ekonomiczny (PIE) powołując się na Statista Market Insights. Dodano, że obecnie takie platformy mają 1,4 mld użytkowników.

Jak przekazano w "Miesięczniku Makroekonomicznym Polskiego Instytutu Ekonomicznego" platformy streamingowe mają obecnie 1,4 mld użytkowników, a przychody na rynku streamingu wideo (SVoD) w 2024 r. sięgną 108,5 mld dolarów.

PIE wskazał, że już w tym roku, (przy 1,4 mld użytkowników) średni przychód platform od jednej osoby (ARPU) wyniesie 76,6 dol., co stanowi 54-procentowy wzrost w porównaniu z 2018 r. Dodano, że kluczowym graczem na rynku usług streamingowych są Stany Zjednoczone, które w 2024 r., zgodnie z prognozami, wygenerują 44 mld dol. przychodów.

Z publikacji wynika, że liderem na rynku pozostaje Netflix. W drugim kwartale 2024 r. firma pozyskała ponad 8 mln nowych abonentów, czyli o 3 mln więcej niż przewidywali analitycy. W efekcie całkowita liczba abonentów tej platformy przekroczyła 277 mln. Podano, że przychody Netfliksa za pierwsze półrocze br. wyniosły 9,6 mld dol., co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu z 2023 r. Spółce udało się również poprawić zyski przypadające na oglądającego. "W efekcie zysk na akcję wzrósł o 48 proc. – do 4,88 dol." - wskazano. Dodano też, że prognozy na kolejny kwartał zakładają zysk na poziomie 5,10 dol. na akcję oraz przychody rzędu 9,7 mld dol. Szacuje się, że liczba abonentów w bieżącym roku wzrośnie o 5,2 mln.    

QUIZ Gospodynie domowe w PRL. Czy w Polsce Ludowej dałabyś radę zrobić coś z niczego?

Pytanie 1 z 14
Żyjesz w PRL-u. W sklepie zabrakło majonezu, a jutro wesele. Co robisz?
QUIZ PRL. Gospodynie domowe w PRL-u

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze