Messenger

i

Autor: Hollandse Hoogte / Jaap Arriens/EAST NEWS

Nowa ikonka Messengera rozzłościła użytkowników. O co chodzi?

2020-10-20 11:38

Zwykła zmiana kolorów logo popularnego internetowego komunikatora może zostać użyta w sporze o promowanie LGBT. Tak się stało w przypadku Messengera, który zmienił kolory ikony swojej aplikacji na fioletowo-różowo-niebieskie. W internecie wybuchła burza, a wielu niezadowolonych użytkowników pisze, że taka kolorystyka kojarzy się w promowanie środowisk homoseksualnych. Doczekaliśmy się czasów, kiedy używanie zwykłych kolorów będzie oznaczało przynależność do jakiejkolwiek grupy?

Zaczynając temat nowych kolorów Messengera należy przede wszystkim wspomnieć o tym, że nie są one przypadkowe. W zeszłym miesiącu Facebook ogłosił integrację swojego komunikatora z Instagramem. Obie te aplikacje miały być spójne dlatego też zdecydowano się na jedną kolorystykę. W logo Instagrama od samego początku dominuje kolor różowy i fioletowy.

Zobacz także: Polacy są otwarci na czekoladowe nowości

Wielu użytkowników Messengera nie było jednak zadowolonych kiedy aplikacja otrzymała nowe kolory. Należy podkreślić, że faktycznie często zdarza się, że wszelkie aktualizacje i zmiany w mediach społecznościowych spotykają się z krytyką, ludzie przyzwyczajeni do konkretnego wyglądu aplikacji czy serwisu nie widzą potrzeby, by to zmieniać. Okazało się jednak,  że nawet zwykła, nowa kolorystyka może być pretekstem do dyskusji o promowaniu środowiska LGBT w Polsce, w internecie pojawiły się komentarze, że nowe kolory  są niemęskie i kojarzą się z homoseksualizmem.

Sprawdź również: Siłownie i kluby fitness będą otwarte! Ministerstwo podało termin

Warto dodać, że zmiana kolorów to nie jedyne co spotkała Messengera. Aplikacja udostępniła użytkownikom więcej emoji, którym można reagować na wiadomości znajomych, dodatkowo dostępne są także nowe motywy, które zmieniają wygląd całego okienka czatu.

Na Stadionie Narodowym w Warszawie powstaje tymczasowy szpital polowy dla „covidowych” pacjentów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze