Weszła w życie nowelizacja prawa telekomunikacyjnego. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że nie będzie już rozbieżności interpretacyjnych przepisów. Teraz po zmianie umowy przez telefon lub internet, konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni (a nie jak dotychczas się zdarzało w ciągu 10 dni) nawet jeśli przedsiębiorca uruchomił usługi. Klient ma również prawo wskazać kwotę, do której jest gotowy ponosić wydatki na SMS-y premium. Domyślna kwota to 35 zł. Operator musi mu umożliwić także wybór innego progu spośród co najmniej czterech: 0 zł, 35 zł, 100 zł, 200 zł.
Co jeszcze się zmienia?
- zanim dostawca usługi premium zacznie ją świadczyć, musi uzyskać zgodę konsumenta,
- konsument może całkowicie zablokować usługi premium, w tym połączenia przychodzące, nawet jeśli są bezpłatne,
- operator nie może naliczać opłat za usługi wykonane z naruszeniem woli abonenta, np. jeśli pomimo jego życzenie nie założył blokady,
- usługi premium mogą świadczyć tylko podmioty wpisane do rejestru prowadzonego przez prezesa UKE