Lidl regularnie wdraża kolejne wytyczne, które zwiększą bezpieczeństwo w sklepach. Z myślą o ochronie pracowników firma dotychczas zamontowała specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach zostały wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. W sytuacjach, gdy jest to konieczne, ograniczana jest również liczba klientów przebywających w sklepie w jednym momencie. W części obiektów skrócone zostały godziny pracy. Wprowadzane są kolejne zmiany w modelu działania – zespoły pracowników są dzielone na mniejsze grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. Rozwijany jest także system krótkich przerw pomiędzy zmianą poranną i popołudniową tak, aby sklepy były nieprzerwanie otwarte, a punkty styku były maksymalnie ograniczone. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych
Czytaj również: Epidemia koronawirusa. Co zamknięci w domu oglądamy na YouTube?
To jednak nie wszystko, z uwagi na fakt, że to seniorzy należą do grupy podwyższonego ryzyka, Lidl zamierza traktować tę grupę klientów priorytetowo. Dodatkowo sieć umożliwia swoim pracownikom w wieku powyżej 65 roku życia zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy – wysokość pensji osób, które skorzystają z tego rozwiązania, pozostanie niezmieniona.
Sprawdź także: PKN ORLEN wspiera walkę z koronawirusem. 6 milionów złotych dla polskich szpitali
Ponadto sieć udostępnia kasy pierwszeństwa wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub tym przebywającym na kwarantannie