telefon

i

Autor: Pixabay

Bankowość elektroniczna

Nowoczesna bankowość. Ponad 60 proc. Polaków wybiera mobilne aplikacje bankowe

2023-01-25 7:52

Z badania "Polaków portfel własny: Polacy na e-zakupach 2022" wynika, że 62 proc. Polaków loguje się do banku, w którym ma konto osobiste, przez aplikację mobilną. Z bankowości mobilnej najczęściej korzystają mieszkańcy miast średniej wielkości oraz metropolii.

Nowoczesna bankowość. Kto korzysta z mobilnych aplikacji bankowych?

Jak wskazali autorzy badania Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022", korzystanie z aplikacji mobilnej swojego banku jest najbardziej rozpowszechnione wśród Polaków w wieku 18-29 lat (96 proc. respondentów w tej grupie wiekowej). Na drugim miejscu są osoby przed 40 rokiem życia (81 proc.). Wśród respondentów w przedziale 40-49 lat aplikacji mobilnej używa 62 proc. ankietowanych.

Mariusz Ożga z Santander Consumer Banku zwrócił uwagę, że bankowości mobilnej najczęściej używają respondenci ze średnich miast (od 50 do 250 tys. osób) oraz z metropolii - odpowiednio: 73 proc. i 67 proc. Dodał, że aplikacje bankowe są również chętnie wykorzystywane przez ankietowanych ze średnim lub wyższym wykształceniem (odpowiednio 67 i 73 proc.).

Najrzadziej do bankowości mobilnej logują się seniorzy (54 proc. respondentów w grupie 60-69 lat i 67 proc. w przedziale 70-79 lat), mieszkańcy wsi (43 proc.) oraz ankietowani z wykształceniem podstawowym lub zawodowym (52 proc.).

Mobilna bankowość. Dodatkowe funkcje przyciągają użytkowników

Pytani o dodatkowe funkcjonalności aplikacji mobilnej banku, z jakich korzystają, respondenci najczęściej wymieniali załatwianie spraw online przez e-urząd, np. wniosku o 500 plus czy bonu turystycznego (36 proc.). 23 proc. używa takiej aplikacji do doładowania telefonu. Na płatności za bilety parkingowe czy autostrady wskazało po 21 proc. badanych, a na opłacanie przejazdu komunikacją miejską - 16 proc. Do zamawiania taksówek bankowość mobilną wykorzystuje 9 proc. ankietowanych.

Badanie zrealizował na zlecenie Santander Consumer Banku Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w październiku 2022 r. na reprezentatywnej grupie 1000 dorosłych Polaków metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

Sonda
Czy korzystasz z aplikacji mobilnej swojego banku?
Pieniądze to nie wszystko Paulina Matysiak
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Najnowsze