Dzięki obniżce cen, kupując bilety na strefy 1+2 można będzie zaoszczędzić 30zł na bilecie 30d lub 76zł na bil. 90d! https://t.co/J9XpNcxCKf pic.twitter.com/adoPI7bUsD
— ZTM Warszawa (@ztm_warszawa) 26 maja 2017
Mieszkańcy Warszawy i okolic zapłacą mniej za normalne imienne bilety 30-dniowe i 90-dniowe na 1. i 2. strefę. Obniżki obejmą też użytkowników 30-dniowych i 90-dniowych biletów warszawiaka.
- Obniżamy ceny biletów długookresowych – mówi Superbiz Konrad Klimczak z Wydziału Prasowego Urzędu M.St. Warszawy. – Docelowo chcemy, aby dzięki obniżce zwiększyły się wpływy miasta ze sprzedaży biletów na komunikację miejską.
Patrz też: Warszawa wyda 12 mln zł na darmowe bilety dla uczniów
Obniżka cen biletów oznacza dużą oszczędność dla podróżnych, którzy korzystają z biletów długookresowych w 1. i 2. strefie. Za 30-dniowy imienny normalny bilet obowiązujący w dwóch strefach zapłacą 180 zł, a nie – jak dotychczas – 210 zł (obniżka wyniesie 30 złotych). Jeszcze więcej zaoszczędzą na kupnie 90-dniowego imiennego normalnego biletu na 1. i 2. strefę. Od 1 czerwca będzie on kosztował 460 zł, a nie tak, jak w chwili obecnej, 536 zł (obniżka wyniesie 76 złotych).
Zobacz także: Darmowe bilety na przejazdy w UE. Młodzież może zaoszczędzić nawet 530 euro
Tyle samo na komunikacji publicznej zaoszczędzą posiadacze biletów warszawiaka. Od 1 czerwca za 30-dniowy bilet warszawiaka trzeba będzie zapłacić 166 zł, a nie196 zł (obniżka wyniesie 30 złotych). Z kolei 90-dniowy bilet warszawiaka ma kosztować 406 zł, a nie 482 zł (obniżka wyniesie 76 złotych).
Obniżenie cen biletów długookresowych na 1. i 2. strefę powinno przełożyć się na większe wypływy do budżetu miasta. ZTM wyliczyło, o ile M.St. Warszawa może się wzbogacić.
- Spodziewamy się, że po obniżce cen biletów okresowych na 1. i 2. strefę nastąpi wzrost użytkowników komunikacji miejskiej, a do końca 2017 r. liczba pasażerów zwiększy się o ok. 9,5 tysiąca. Dzięki temu nastąpi ok. 18-procentowy wzrost liczby sprzedanych biletów, w porównaniu z 2016 r., a wpływy ze sprzedaży zwiększą się o ok. 163 tys. złotych – wyjaśnia Konrad Klimczak. –Chcielibyśmy, aby liczba pasażerów korzystających z tego typu biletów systematycznie rosła. Przy wzroście sprzedaży o 59 proc. pozwoli to na zwiększenie wpływów o 32 mln złotych. Swoje szacunki opieramy na danych ZTM dotyczących wpływów ze sprzedaży biletów w 2016 roku – dodaje Konrad Klimczak.
Źródła: ztm.waw.pl, rdc.pl, Urząd M.St. Warszawy