Węgiel w PGG kupisz tylko po potwierdzeniu tożsamości
PGG planuje od czwartku 24 listopada umożliwić rejestrację i logowanie tylko poprzez login.gov.pl, czyli przez potwierdzenie tożsamości loginem zaufanym, eDowodem, lub kontem bankowym. Jak podaje Polska Grupa Górnicza, w ten sposób mają być wyeliminowane próby oszustw i zakupu większej ilości węgla niż przysługuje na osobę.
- Celem zmian jest wyeliminowanie przypadków rejestrowania w sklepie internetowym kont na nieprawdziwe dane czy zakładania kilku kont przez te same osoby. Zmiany służą też umożliwieniu klientom e-sklepu samodzielnej modyfikacji danych na własnym profilu bez konieczności przesyłania formularza zmiany danych - podał rzecznik PGG Tomasz Głogowski.
Żeby kupić węgiel, będziesz musiał potwierdzić tożsamość
Dane dotychczasowych klientów PGG mają być zapisane dalej w ich profilach, po uwierzytelnieniu przez system. Nowi klienci będą musieli potwierdzić tożsamość. Po uwierzytelnieniu, będzie można zmodyfikować swoje dane, tj. numer telefonu, rachunku bankowego, czy adresu zamieszkania. W planach jest możliwość modyfikacji adresu dostawy węgla.
Portal PGG od początku roku sprzedał klientom blisko 1,4 mln ton dla ok. 460 tys. klientów. W e-sklepie dostępny jest tylko węgiel paczkowany i miały węglowe, po tym jak wstrzymana została sprzedaż węgla opałowego luzem ze względu na przystąpienie grupy do preferencyjnej sprzedaży dla gospodarstw domowych w gminach.