Pomimo braku wymaganych zgód abonentów, Orange Polska S.A. korzystał z bazy numerów klientów to wysyłania poprzez automatyczne systemy reklam. Jak podało UKE, w ten sposób klienci otrzymali łącznie 3,8 mln wiadomości ze spamem, a to stanowiło naruszenie prawa telekomunikacyjnego. Na operatora nałożono karę w wysokości 9,1 mln zł.
"W toku postępowania ustalono, że doszło do wysyłki 1 763 334 wiadomości SMS o treści: „Nowy pakiet internetowy 500MB za 5zł na 30 dni jest już dostępny. Aby go włączyć, wyślij SMS o treści NET5 pod numer 260 (20gr) i surfuj więcej niż dotychczas!” oraz 2 056 851 wiadomości SMS o treści „Rewelacyjna wiadomość BEZPŁATNIE zobaczysz gdzie jest TERAZ Bliski. Wyślij sms (0zł) o treści CP na 60504. 14 dni za darmo/ Potem 6,15z VAT tyg/Orange.pl” - poinformowało UKE.
Takie działania marketingowe łamią art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, który zakazuje "używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę".
Decyzja nie jest prawomocna, ponieważ Orange Polska S.A. może odwołać się do sądu.