Organizacja szkoleń - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

2016-02-01 12:40

Rozwijające się firmy stawiają na wykwalifikowany personel. Aby poprawiać jakość swoich usług, z chęcią korzystają z ofert dobrych firm szkoleniowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby to właśnie twoja firma dokształcała pracowników innych przedsiębiorców. Podpowiadamy, jak założyć profesjonalną firmę szkoleniową.


Jeśli masz wszechstronne wykształcenie lub jesteś ekspertem w konkretnej branży, a do tego masz umiejętności dydaktyczne oraz marketingowe i marzysz o własnym biznesie, to zastanów się nad uruchomieniem firmy szkoleniowej z prawdziwego zdarzenia. Na początek możesz działać w pojedynkę, a z czasem dodatkowo zatrudnić  fachowców.

Wariant jednoosobowej działalności jest o tyle korzystny, że wszystkie zyski zgarniesz na swoje konto. Oczywiście musisz spełniać jeden podstawowy warunek: być doskonałym fachowcem z branży obejmującej zakres szkoleń.




Zaplanuj interes



W przypadku firmy szkoleniowej niezwykle istotnym elementem jest dokładny i przemyślany biznesplan. Bez  tego w ogóle nie ma co porywać się na taki interes, bo już na wstępie szanse na zarobek będą nikłe. Zatem na początku rozeznaj się na rynku. Sprawdź, czy na twoim terenie działają firmy szkoleniowe i jaki zakres usług proponują. Dokładnie przemyśl i ustal, jakiego rodzaju szkolenia będziesz mógł prowadzić. Jeśli zastanawiasz się nad szkoleniami z zakresu budowlanki, a w twoim regionie nie ma firm, które mogłyby z tego skorzystać, to wiadomo już, że taki biznes raczej nie powiedzie się. Ale jeśli jesteś informatykiem czy specjalistą od księgowości, a w twojej okolicy działa sporo różnego rodzaju instytucji i przedsiębiorstw, które potrzebują merytorycznego wsparcia w takim zakresie, to pomysł na firmę szkoleniową może okazać się strzałem w dziesiątkę.



Zakres działań



Po takiej analizie w swoim biznesplanie dokładnie zaplanuj tematykę szkoleń i określ terytorium, na którym będziesz działał. Zastanów się, ilu szkoleniowców będziesz potrzebował. Zorientuj się, jakie wynagrodzenie możesz im zaproponować. Opracuj strategię działania: reklama, prowadzenie kursów. Jak już wykreujesz w swojej wyobraźni działalność, to oszacuj koszty związane z biznesem. Jest bardzo prosty sposób na przekonanie się, ile będziesz potrzebował pieniędzy na start i ile będziesz mógł zarobić na tym interesie. Podziel kartkę na połowę. Po jednej stronie wpisz kwoty, które będziesz potrzebował na rozruch firmy (m.in. wynajęcie sal, reklama, sprzęt multimedialny, pensje dla pracowników). Po drugiej stronie wpisz planowane realne zyski. Przekalkuj, ile będzie kosztowało jedno szkolenie i ile będziesz mógł realnie przeprowadzić ich w miesiącu. To już pokaże, czy nakłady przerosną oczekiwany zysk i pozwoli od razu jeszcze na etapie planowania skorygować nieścisłości. To jest bardzo ważne, aby do takiej kalkulacji podejść bardzo poważnie i szczerze. Niestety, wielu młodych przedsiębiorców podchodzi do tego elementu po macoszemu, skazując swój biznes na niepowodzenie.

Więcej na temat zakładania i prowadzenia firmy szkoleniowej przeczytasz w książce „45 pomysłów na biznes”. Książka dostępna w kioskach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze