Kampania „Polska wieprzowina gwarancją jakości smaku” jest jedną z czterech podobnych akcji, które mają na celu uświadamianie i szerzenie polskiego patriotyzmu konsumpcyjnego. Pozostałe trzy dotyczą mleka, warzyw i owoców oraz polskiego zboża. Jak powiedział Jan Zwoliński, wiceprezes Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego prowadzona kampania realizuje przesłanie jakości i smaku. Odrodzenie rodzimych ras świń ma wzorem innych krajów sprawić, że na sklepowych półkach coraz częściej będzie się pojawiać polskie mięso, bez dodatków chemii.
Zobacz także: Mleka będzie mniej i będzie droższe. Susza opróżni nasze lodówki i portfele
Celem akcji jest przede wszystkim budowanie wizerunku i podnoszenie świadomości konsumentów o polskiej wieprzowinie i rozprawienie się z wieloma mitami, jakie wokół niej narosły. Produkty spełniające szereg restrykcyjnych wymogów są oznakowane znakiem „Jakość i Tradycja”. Mają one być promowanie nie tylko w sklepach i na polskich stołach, ale również w hotelach i restauracjach, które jak żadne inne odpowiadają za promocję regionalnych towarów.
Sprawdź również: Koronawirus w Polsce: co kupić na wypadek epidemii?
Znak „Jakość i Tradycja” to jedyny w naszym kraju polski system certyfikacji produktów tradycyjnych. Produkty im oznaczone gwarantują sprawdzony proces produkcji, bez niepotrzebnych, sztucznych dodatków.