- Awaria BLIK-a uniemożliwia płatności w całej Polsce.
- Problemy dotyczą generowania kodów i BLIK-a zbliżeniowego.
- BLIK potwierdził czasowe problemy i prace nad ich rozwiązaniem.
- Jak się okazało, awaria była wynikiem ataku DDoS
Awaria BLIK-a! Od rana Polacy nie mogli robić przelewów
Jak wynika z raportów napływających do serwisu Downdetector, problemy z BLIK-iem zaczęły się około godziny 8.30 i od tego czasu utrzymują się, uniemożliwiając użytkownikom korzystanie z tej popularnej metody płatności. Problemy zgłaszali m.in. klienci Banku Millennium, czy Alior. Nie była to jednak awaria dotycząca konkretnych banków, a większy problem systemu płatności.
- Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco - pisał oficjalny profil BLIK na portalu X.
Również Alior poinformował w komunikacie do klientów, że występują problemy z płatnościami BLIK.
Jak pisali użytkownicy mediów społecznościowych, problemy z płatnościami występują od rana. Jeden z internautów zwraca uwagę, że problemy są "akurat gdy są zniżki na Aliexpress". Jak czytamy również, występowały problemy z generowaniem kodów - część portali płatniczych miała wyłączyć usługę.
Nie działał zarówno kod BLIK, jak i BLIK zbliżeniowy.
BLIK potwierdza - to był atak DDoS! Usługa już działa
- Od wczesnych godzin porannych obserwowaliśmy zewnętrzny atak typu DDoS, który wpływał na płynne działanie płatności. Sytuacja wraca do normy – infrastruktura jest zabezpieczana, a sytuacja stale monitorowana. Od godziny 10:33 użytkownicy BLIKA nie powinni mieć już problemów z realizacją transakcji - napisano na profilu BLIKa w mediach społecznościowych.
Cyberatak typu DDoS polega na przeciążaniu serwerów poprzez ogromną ilość zapytań z wielu źródeł, tak aby spowodować jego awarię.
Polecany artykuł:
