Spółki Skarbu Państwa mają za sobą wyjątkowo udany okres. Jednym z liderów, który wpływa na te wyniki jest właśnie PKN ORLEN. Dobre zarządzanie, intensyfikacja działań marketingowych w sporcie, a także działania na rzecz fuzji z Lotosem sprawiły, że spółka odnotowała bardzo dobry okres. Zysk operacyjny EBITDA wg LIFO kształtował się na poziomie 3,2 mld złotych co jest wynikiem aż o 30 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Czytaj również: Pensja na start 5 tysięcy złotych, a po awansie dwa razy więcej! Kto tyle zarabia?
Szczególny wart podkreślenia jest fakt, że najwyższy w historii wynik odnotował segment detaliczny, który wypracował rezultat EBITDA wg LIFO na poziomie 925 mln złotych. To aż o 200 mln więcej niż w tym samym okresie 2018 roku. Spółka w sierpniu zdecydowała się również na wypłatę akcjonariuszom dywidendy na historycznie wysokim poziomie – 3,5 złotych na akcję.
Dobre wyniki PKN ORLEN to nie tylko zadowalająca sytuacja finansowa, ale również liczne inwestycje. Rozpoczęto bowiem realizację strategicznej inwestycji instalacji glikolu propylenowego oraz sfinalizowano zakup licencji i projektu bazowego dla instalacji bioetanolu II generacji. Z kolei ANWIL, włocławska spółka z Grupy ORLEN, we wrześniu zawarł umowę na budowę infrastruktury pomocniczej w związku z prowadzoną inwestycją nawozową. W kwietniu uruchomiono również pierwszą stację paliw na rynku słowackim pod marką Benzina. Jeszcze w tym roku na Słowacji pojawić się ma 10 stacji.
Sprawdź także: Eksperci PKO BP podpowiadają start-upom jak współpracować z bankami [WIDEO]
- Decyzje biznesowe w połączeniu z determinacją w ich realizacji przynoszą wymierne efekty. Konsekwentnie zwiększamy skalę działania. Bardzo dobre wyniki Grupy ORLEN potwierdzają słuszność naszych decyzji. W tym czasie znacząco wzmocniliśmy też wizerunek i postrzeganie marki ORLEN nie tylko w Polsce, ale globalnie, co przełożyło się na kolejne rekordowe zyski w detalu. Jesteśmy w bardzo dobrej kondycji finansowej, mamy solidną bazę do dalszego rozwoju i realizacji strategicznych projektów, które są tak ważne dla przyszłości Grupy ORLEN. Szczególnie w kontekście dalszego wzmacniania pozycji na rynku krajowym i zagranicznym – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Spółka intensywnie inwestuje również w marketing sportowy. Zaledwie kilka dni temu PKN ORLEN został oficjalnym partnerem piłkarskiej Ekstraklasy, a działania reklamowe realizowane z Robertem Kubicą pozytywnie przekładają się na wizerunek i rozpoznawalność marki za granicą.