Klienci korporacyjni i samorządowi PKO Banku Polskiego mogą już podpisywać dokumenty przy użyciu kwalifikowanego podpisu. To jednak z wielu opcji przygotowanych przez bank, która ma zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów i pracowników w dobie szalejącej epidemii koronawirusa.
Czytaj również: Kiedy pieniądze z tarczy trafią do firm? Premier Morawiecki ujawnił termin
- Od 6 kwietnia nasz bank znacznie rozszerzył zakres możliwości stosowania kwalifikowanego podpisu na prawie wszystkie obszary współpracy z klientami korporacyjnymi, samorządowymi oraz ze spółkami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego takimi jak PKO Leasing i PKO Faktoring. Z sukcesem zrealizowaliśmy już kilka tysięcy umów i dyspozycji on-line, a kolejne są w trakcie - mówi Dariusz Odzioba, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Korporacyjnymi.
Jakie dokumenty można podpisać online?
Jak informuje PKO Bank Polski do podpisania dokumentów wymagane jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Za jego pomocą klienci korporacyjni mogą zaakceptować pisma dotyczące rachunków, kredytów, kart korporacyjnych, produktów gotówkowych i rozliczeniowych, produktów finansowania handlu , w tym m.in.: umów, aneksów, wypowiedzeń, pełnomocnictw, zmiany danych adresowych, indywidualnych warunków naliczania i pobierania opłat i prowizji.
Zobacz też: Atak na klientów największego banku w Polsce!
Jak założyć kwalifikowany podpis elektroniczny?
Można go zamówić u certyfikowanego sprzedawcy lub bezpośrednio od KIR. mSzafir (elektroniczny podpis kwalifikowany), kupuje się bez wychodzenia z domu, ani odbioru przesyłki kurierskiej. Specjalna oferta elektronicznego podpisu kwalifikowanego mSzafir dostępna jest dla wszystkich klientów banku PKO Banku Polskiego od 20 marca.