IKO to najbardziej popularny serwis tego typu, posiada już 3,5 mln aktywnych aplikacji i dziesiątku funkcji dostępnych bezpośrednio z telefonu. Jak wynika z danych PKO Banku Polskiego od blisko roku klienci w każdym kolejnym miesiącu logują się częściej do aplikacji, niż do serwisu internetowego.
ZOBACZ TEŻ: Wiceprezes BGK o rozwoju mieszkalnictwa w Polsce [WIDEO]
- IKO to dziś główny kanał kontaktu banku z klientami i klientów z bankiem – w naszej aplikacji można zrobić wszystko, co niezbędne do codziennego zarządzania finansami i dużo więcej. Coraz szersze grono naszych klientów bankuje już wyłącznie przez telefon i ten trend jest też znakomicie widoczny na całym rynku bankowym. Na pierwsze 100 milionów transakcji czekaliśmy ponad 5 lat, a drugie tyle nasi klienci wykonali już w niespełna rok. Bankowość mobilna konsekwentnie zastępuje inne formy zarządzania finansami czy dokonywania codziennych płatności, bo są po prostu dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki – powiedział Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Odnotowano już 200 mln operacji wykonanych poprzez aplikację. Wśród najpopularniejszych pojawiają się przelewy, płatności BLIKIEM w sklepach internetowych, a także płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych. IKO doceniana jest nie tylko przez klientów, ale także przez ekspertów z branży. Aplikacja została już dwukrotnie wyróżniona przez brytyjski magazyn Retail Banker International jako najlepsza na świecie. Obecnie w dwóch głównych sklepach z aplikacjami mobilnymi wystawiono już ponad 350 tysięcy ocen ze średnią 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.