PKP Cargo wysyła pociąg do Chin! Przejedzie przez Białoruś i Rosję

2025-09-09 12:14

PKP Cargo Connect uruchomiło połączenie kolejowe z Warszawy do prowincji Henan w Chinach, które przejedzie przez Rosję i Białoruś. W ramach partnerstwa z Henan Zhongyu International Port Group Co., Ltd ma zostać otwarty efektywny "most logistyczny" między Europą i Azją.

Niebieska lokomotywa towarowa PKP Cargo ET22-1137 ciągnąca długi skład wagonów po torach kolejowych, otoczonych zieloną roślinnością i widocznymi semaforami. Scena symbolizuje rozwój połączeń logistycznych, o których możesz przeczytać na Super Biznes.

i

Niebieska lokomotywa towarowa PKP Cargo ET22-1137 ciągnąca długi skład wagonów po torach kolejowych, otoczonych zieloną roślinnością i widocznymi semaforami. Scena symbolizuje rozwój połączeń logistycznych, o których możesz przeczytać na Super Biznes.
  • PKP Cargo Connect uruchamia pierwsze połączenie kolejowe z Warszawy do prowincji Henan w Chinach.
  • Partnerstwo z Henan Zhongyu International Port Group Co., Ltd. ma na celu stworzenie efektywnego mostu logistycznego między Europą i Azją.
  • Transport kolejowy trwa krócej niż morski, szczególnie w kontekście zagrożeń w Kanale Sueskim.
  • Warszawa ma stać się kluczowym hubem logistycznym dla Europy Środkowo-Wschodniej, a Henan centrum logistycznym dla Chin i Azji.

PKP Cargo Otwiera Nowy Rozdział w Handlu z Chinami

Jak podaje "Puls Biznesu" PKP Cargo Connect, spółka z grupy kapitałowej PKP Cargo w restrukturyzacji, zorganizowała pierwszy pociąg towarowy z Warszawy do Chin. Skład wyruszył 8 września, kierując się do prowincji Henan. W najbliższych tygodniach planowane są kolejne dwa przejazdy.

Kluczowym partnerem PKP Cargo w tym przedsięwzięciu jest Henan Zhongyu International Port Group Co., Ltd., inicjatywa władz prowincji Henan. Chińska grupa chce uruchomić aż 10 tys. pociągów i oraz przewozić 10 milionów ton ładunków rocznie. 

Nowy Jedwabny Szlak z Warszawy. Pociąg przejedzie przez Rosję i Białoruś

Jak pisze "PB" pociąg z Warszawy kursuje po Nowym Jedwabnym Szlaku, przewożąc towary z Polski, Niemiec, Czech, Litwy i Łotwy. Produkty trafiają do Warszawy transportem drogowym, a następnie przeładowywane na pociąg. Cała trasa do Chin zajmuje niecałe dwa tygodnie, co stanowi znaczną oszczędność czasu w porównaniu z transportem morskim.

Transport kolejowy jest znacznie szybszy niż morski, zwłaszcza w obecnej sytuacji, gdy zagrożenia atakami w Kanale Sueskim zmuszają statki do opływania Przylądka Dobrej Nadziei.

Mateusz Izydorek vel Zydorek, menadżer z biura marketingu PKP Cargo Connect, podkreśla, że pociąg dotrze do Małaszewicz, gdzie grupa PKP Cargo również posiada terminal. Tam nastąpi przeładunek na szeroki tor, umożliwiający dalszą podróż przez Rosję i Białoruś do Chin.

Z prowincji Henan towary będą dystrybuowane do różnych regionów Chin oraz innych państw azjatyckich. Plan zakłada, że Warszawa stanie się głównym hubem logistycznym dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a Henan – centrum logistycznym dla Chin i Azji.

Super Biznes SE Google News
CHINY BEZ CENZURY. AMBICJE, WYNALAZKI I KULTURA KTÓRA ZDOMINUJE ŚWIAT
WIELKI QUIZ. Waloryzacja, inflacja, monopol. Ekonomiczny quiz, który sprawdzi, czy jesteś bogaty w wiedzę!
Pytanie 1 z 15
Co to jest PKB?
QUIZ PRL. Waloryzacja, inflacja, deflacja. Ekonomiczny quiz, który sprawdzi, czy jesteś bogaty w wiedzę!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki