- W ostatnich 4 latach generowaliśmy zyski netto, co jest istotnym elementem, bo poprzednio spółka generowała straty. Także za rok 2019 wynik będzie dodatni, mówię będzie, bo jesteśmy w trakcie audytu. Również plany na rok 2020 zakładają wartość dodatnią. Warto zwrócić uwagę, że w PKP Intercity od 2016 roku nie było podwyżki cen biletów. Więc staramy się realizować wynik finansowy tak, żeby pasażer tego nie odczuł – powiedział, cytowany przez ISBnews, członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer. Dodał, że spółka jest w trakcie realizacji strategii inwestycyjnej z perspektywą do 2023 roku, podczas której PKP zainwestuje ok. 7 mld złotych.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Banki walczą z frankowiczami. Naliczają dodatkowe opłaty
- Tyle wydamy przede wszystkim na tabor. Jest to strategia realizowana od 2017 roku i aktualnie mamy zrealizowane lub zakontraktowane - a dobrze zakontraktowana inwestycja to również sukces w dzisiejszych czasach - umowy na kwotę ok. 4,3 mld zł. Czyli już większa część strategii jest w realizacji. Z wielu inwestycji pasażerowie mogą już skorzystać – wytłumaczył Resmer.