Poczta Polska

i

Autor: radoslawczarnecki0 / pixabay

Poczta Polska dla pracowników. Ponad 600 tys. maseczek ochronnych

2020-04-16 14:59

Od czwartku, 16 kwietnia w Polsce obowiązuje nakaz zasłaniania okolicy ust i nosa podczas każdego wyjścia z domu. Obowiązek ten w połączeniu z nadal wprowadzonymi wytycznymi dotyczącymi ograniczenia przebywania w przestrzenie publicznej ma zminimalizować rozprzestrzenianie się epidemii koronawirusa. Pracodawcy muszą zadbać także o bezpieczeństwo pracowników, którzy nie mogą wykonywać swoich obowiązków zdalnie, a mają kontakt z wieloma ludźmi. Nowe zasady wprowadzają sklepy, a także Poczta Polska, która przekaże zatrudnionym 600 tysięcy maseczek dla pracowników, półtora miliona par jednorazowych rękawiczek oraz płyny do dezynfekcji.

 To nie pierwsza tura wsparcia pracowników Poczty Polskiej, wcześniej otrzymali oni : ponad 148 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml,  blisko 160 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 100 ml, ponad 64 tys. litrów płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni, ponad 1,5 mln par rękawiczek jednorazowego użytku, blisko 230 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania i ponad 400 tys. sztuk maseczek jednorazowych. Dodatkowo zakupiono blisko 12 tys. przyłbic plastikowych.

Czytaj również: Nie pracujesz przez koronawirusa? Zobacz, jak dostać pieniądze

– Pocztowcy są wyposażeni w środki niezbędne do ochrony osobistej. Wprowadziliśmy też odpowiednie zabezpieczenia w placówkach pocztowych i procedury w sortowniach, które ograniczają wzajemne kontakty między pracownikami. Te wszystkie działania zmniejszają ryzyko zakażenia, podejmujemy je w trosce o pracowników i naszych klientów – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Sprawdź też: Kryzys gospodarczy. Firmy walczą o przetrwanie i tną koszty

Poczta Polska współpracuje również z Agencją Rezerw Materiałowych, zgodnie z wypracowanym porozumieniem do pocztowców trafi w najbliższym czasie 100 tys. rękawiczek, 50 tys. maseczek jednorazowych, 5 tys. litrów płynu do dezynfekcji rąk oraz 5 tys. litrów płyny do dezynfekcji powierzchni. Pracownicy Poczty Polskiej otrzymali również maseczki od współpracujących firm – chińskiego Sinotransu oraz Grupy ECDP.

 

 

– Z  uwagi na rolę, jaką Poczta Polska odgrywa w państwie, mimo pandemii świadczymy swoje usługi na rzecz wszystkich obywateli, instytucji i firm. Część przyjętych rozwiązań może wiązać się z pewnymi utrudnieniami. Prosimy jednak o wyrozumiałość, ponieważ podejmowane przez nas działania mają minimalizować ryzyko zachorowania. Bezpieczeństwo pracowników i klientów jest dla nas najważniejsze – podkreśla Andrzej Bodziony.

Zgodnie z wprowadzonymi obostrzeniami  Poczta Polska zorganizowała w placówkach specjalne strefy bezpieczeństwa wyznaczające, jaka powinna być minimalna odległość między pracownikiem i klientem. Dodatkowo zainstalowano ponad 4 tys. przesłon w ponad 1700 placówkach pocztowych, w których nie było zabezpieczenia w postaci szyb. Klienci oczekujący na obsługę powinni zachować między sobą co najmniej 2 m odległości.

Czytaj “Super Express” bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie “Super Express” KLIKNIJ tutaj

 

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Najnowsze