To nie pierwsza tura wsparcia pracowników Poczty Polskiej, wcześniej otrzymali oni : ponad 148 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml, blisko 160 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 100 ml, ponad 64 tys. litrów płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni, ponad 1,5 mln par rękawiczek jednorazowego użytku, blisko 230 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania i ponad 400 tys. sztuk maseczek jednorazowych. Dodatkowo zakupiono blisko 12 tys. przyłbic plastikowych.
Czytaj również: Nie pracujesz przez koronawirusa? Zobacz, jak dostać pieniądze
– Pocztowcy są wyposażeni w środki niezbędne do ochrony osobistej. Wprowadziliśmy też odpowiednie zabezpieczenia w placówkach pocztowych i procedury w sortowniach, które ograniczają wzajemne kontakty między pracownikami. Te wszystkie działania zmniejszają ryzyko zakażenia, podejmujemy je w trosce o pracowników i naszych klientów – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.
Sprawdź też: Kryzys gospodarczy. Firmy walczą o przetrwanie i tną koszty
Poczta Polska współpracuje również z Agencją Rezerw Materiałowych, zgodnie z wypracowanym porozumieniem do pocztowców trafi w najbliższym czasie 100 tys. rękawiczek, 50 tys. maseczek jednorazowych, 5 tys. litrów płynu do dezynfekcji rąk oraz 5 tys. litrów płyny do dezynfekcji powierzchni. Pracownicy Poczty Polskiej otrzymali również maseczki od współpracujących firm – chińskiego Sinotransu oraz Grupy ECDP.
– Z uwagi na rolę, jaką Poczta Polska odgrywa w państwie, mimo pandemii świadczymy swoje usługi na rzecz wszystkich obywateli, instytucji i firm. Część przyjętych rozwiązań może wiązać się z pewnymi utrudnieniami. Prosimy jednak o wyrozumiałość, ponieważ podejmowane przez nas działania mają minimalizować ryzyko zachorowania. Bezpieczeństwo pracowników i klientów jest dla nas najważniejsze – podkreśla Andrzej Bodziony.
Zgodnie z wprowadzonymi obostrzeniami Poczta Polska zorganizowała w placówkach specjalne strefy bezpieczeństwa wyznaczające, jaka powinna być minimalna odległość między pracownikiem i klientem. Dodatkowo zainstalowano ponad 4 tys. przesłon w ponad 1700 placówkach pocztowych, w których nie było zabezpieczenia w postaci szyb. Klienci oczekujący na obsługę powinni zachować między sobą co najmniej 2 m odległości.
Czytaj “Super Express” bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie “Super Express” KLIKNIJ tutaj