Na usługę Odbiór w Punkcie składają się placówki pocztowe, automaty Smartbox, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu. Łącznie w Polsce jest ok. 12 tys. takich punktów. Z tego 200 automatów Smartbox znaleźć można w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka. Za ich pomocą można samodzielnie i bezpiecznie odbierać przesyłki.
ZOBACZ TEŻ: Poczta Polska pomaga w walce z koronawirusem: Płyny do dezynfekcji dostarczane w całym kraju
Jak czytamy w komunikacie, wprowadzone ostatnio zmiany objęły m.in.:
- Wydzielenie specjalnych stref bezpieczeństwa w placówkach pocztowych, gwarantujących możliwość zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy klientem a pracownikiem.
- Montaż ochronnych barier pleksi przy kasach w punktach odbioru.
- Ograniczenie liczby klientów przebywających w tym samym czasie w punkcie.
- Zabezpieczenie punktów i pracowników w niezbędne środki do dezynfekcji i ochrony osobistej.
- Zmiana procedury odbioru na bezdotykową weryfikacje tożsamości w placówkach pocztowych i na stacjach paliw Orlen – klient okazuje jedynie z bezpiecznej odległości dokument tożsamości,następnie pracownik sam spisuje cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu na pokwitowaniu odbioru.
- Odbiór bez pokwitowania w placówkach pocztowych i na stacjach Orlen – klient nie składa podpisu i odbiera przesyłkę bez pokwitowania.
- Operator pocztowy wprowadził w ostatnich tygodniach wiele rozwiązań mających zapewnić bezpieczeństwo pracowników oraz klientów. Spółka przekazała pracownikom płyny dezynfekujące, maseczki i rękawiczki jednorazowe. Poczta zbiera od pracowników ankiety o stanie zdrowia i poddaje ich kontroli temperatury ciała. W obiektach Poczty Polskiej wprowadzane są procedury związane z dezynfekcją elementów infrastruktury - informuje Poczta Polska.