Za przekazywanie bezpłatnych prezentów i gadżetów reklamowych przedsiębiorstwa muszą rozliczyć podatek VAT. Oczywiście, rozliczanie się z fiskusem za każdą próbkę produktu czy długopis nie j est konieczne, problem jednak w tym, że ustawowo ustanowione limity są bardzo niskie. Podatku nie trzeba płacić gdy wartość prezentu nie przekracza 10 złotych. Jeśli firma chce przekazuje podarunki o wartości w przedziale 10 – 100 złotych, musi prowadzić ewidencję osób obdarowanych, powyżej tej kwoty trzeba zapłacić podatek.
Zobacz także: DEWALORYZACJA emerytur? Będą NIŻSZE wypłaty emerytury! Tyle dostaniesz
Branża o zmianę tych przepisów apeluje już blisko dekadę, od 2011 roku. Teraz swoje stanowisko w sprawie zajął również Rzecznik Małych Średnich Przedsiębiorstw, Adam Abramowicz. Co ważne, do stanowiska przychyliło się również Ministerstwo Finansów i prowadzone są już prace nad zwiększeniem limitów, jednak zdaniem Abramowicza zaproponowane nowe rozwiązanie przez resort i tak będzie zbyt niskie. W sumie Rzecznik MSP chce by podatku nie trzeba było płacić za prezenty 80 złotych, a za te ewidencjonowane do 200 złotych, natomiast projekt przygotowywane przez resort zakłada jedynie podwyższenie limitu w zakresie pierwszego przypadku do kwoty 20 złotych.
Sprawdź również: Turyści i firmy dostaną pieniądze za odwołane imprezy i wyjazdy. Jakie są zasady? Sprawdź terminy
Źródło: money.pl