Polacy boją się kupna używanego auta. PZU przedstawia narzędzie, które w tym pomoże

2020-08-20 13:34

Zakup wymarzonego samochodu to dla wiele Polaków stres i wiele wątpliwości. Zdecydowana większość decyduje się na kupno auta używanego, jednak taki proces wymaga jeszcze większego zaangażowania i wiedzy dotyczącej motoryzacji. Blisko trzy czwarte osób nie ufa sprzedawcom używanych samochodów. PZU przedstawia rewolucyjną usługę, która pomoże sprawdzić stan techniczny pojazdu przed jego zakupem.

14. PZU Półmaraton Warszawski otwiera sezon na bieganie

i

Autor: Materiały Promocyjne/ Materiały prasowe

Kupno używanego samochodu wiąże się z wieloma haczykami, tylko 15 proc. ankietowanych kierowców deklaruje, że posiada odpowiednią wiedzę na temat samochodu. Często zdarza się, że klient zmuszony jest kupić przysłowiowego kota w worku, nie potrafi on bowiem ocenić w jakim stanie technicznym znajduje się oferowane auto. Sprzedawcy używanych samochodów często również ukrywają wszelkie usterki i ważne informacje. Należy również pamiętać, że samemu nie skontrolujemy stanu podzespołów czy elektroniki, nie podepniemy komputera, ani nie zmierzymy grubości lakier. Do tego niezbędna jest pomoc fachowcy. W takiej sytuacji zakup wymarzonego pojazdu może skończyć się katastrofą.

Zobacz także: Jak wybrać elektryczną hulajnogę, deskę i rower - radzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Z pomocą przychodzi największy polski ubezpieczyciel Grupa PZU, która w ramach programu Pomoc Non Stop uruchomiła specjalną usługę pozwalającą na sprawdzenie stanu technicznego samochodu jeszcze przed jego zakupem. Eksperci skontaktują się ze sprzedającym, sprawdzą wybrane auto w dowolnym miejscu w Polsce i dostarczą kupującemu szczegółowy raport na temat stanu technicznego.

– Eksperci Pomoc Non Stop pomogą wykryć usterki samochodu, a nawet oszacują koszt ich naprawy. Na podstawie dostępnych danych opracują wykaz napraw mechanicznych, blacharskich i lakierniczych. Z pewnością ograniczy to ryzyko zakupu niesprawnego auta, a także daje argument do negocjacji ceny. Na koniec klient otrzyma przejrzysty i łatwy do zrozumienia kompleksowy opis stanu technicznego auta, które chce zakupić. Raport może omówić telefonicznie z naszym ekspertem – wyjaśnia Grzegorz Goluch, prezes PZU Pomoc.

Sprawdź również: Delikatne odbicie na rynku pożyczek pozabankowych. Ile pieniędzy pożyczamy?

Jak skorzystać z usługi??

Aby przystąpić do programu oferowanego przez Grupę PZU należy online wybrać odpowiedni pakiet usługi i wysłać specjalny formularz. Do wyboru mamy trzy pakiety cenowe:

- pakiet KOMFORT (149 złotych) - czas realizacji usługi trwa do 24 godzin i w jej ramach eksperci PZU przeprowadzają telefoniczny wywiad ze sprzedawcą auta,

- pakiet OPTIMUM (339 złotych) - czas realizacji trwa do dwóch dni roboczych i w jego ramach eksperci udają się do sprzedawcy i na miejscu weryfikują stan techniczny auta. Dodatkowo przygotują szablon umowy kupna-sprzedaży,

- pakiet PREMIUM (cena 499 złotych) - czas realizacji trwa do dwóch dni roboczych i w jego ramach eksperci udają się do sprzedawcy i na miejscu weryfikują stan techniczny auta (sprawdzając bardziej szczegółowe parametry niż w pakiecie optimum, jak sprawdzenie podwozia na stacji diagnostycznej), a także przygotują szablon umowy i raport,

Akademia folkloru w Krakowie

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki