Kupno używanego samochodu wiąże się z wieloma haczykami, tylko 15 proc. ankietowanych kierowców deklaruje, że posiada odpowiednią wiedzę na temat samochodu. Często zdarza się, że klient zmuszony jest kupić przysłowiowego kota w worku, nie potrafi on bowiem ocenić w jakim stanie technicznym znajduje się oferowane auto. Sprzedawcy używanych samochodów często również ukrywają wszelkie usterki i ważne informacje. Należy również pamiętać, że samemu nie skontrolujemy stanu podzespołów czy elektroniki, nie podepniemy komputera, ani nie zmierzymy grubości lakier. Do tego niezbędna jest pomoc fachowcy. W takiej sytuacji zakup wymarzonego pojazdu może skończyć się katastrofą.
Zobacz także: Jak wybrać elektryczną hulajnogę, deskę i rower - radzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Z pomocą przychodzi największy polski ubezpieczyciel Grupa PZU, która w ramach programu Pomoc Non Stop uruchomiła specjalną usługę pozwalającą na sprawdzenie stanu technicznego samochodu jeszcze przed jego zakupem. Eksperci skontaktują się ze sprzedającym, sprawdzą wybrane auto w dowolnym miejscu w Polsce i dostarczą kupującemu szczegółowy raport na temat stanu technicznego.
– Eksperci Pomoc Non Stop pomogą wykryć usterki samochodu, a nawet oszacują koszt ich naprawy. Na podstawie dostępnych danych opracują wykaz napraw mechanicznych, blacharskich i lakierniczych. Z pewnością ograniczy to ryzyko zakupu niesprawnego auta, a także daje argument do negocjacji ceny. Na koniec klient otrzyma przejrzysty i łatwy do zrozumienia kompleksowy opis stanu technicznego auta, które chce zakupić. Raport może omówić telefonicznie z naszym ekspertem – wyjaśnia Grzegorz Goluch, prezes PZU Pomoc.
Sprawdź również: Delikatne odbicie na rynku pożyczek pozabankowych. Ile pieniędzy pożyczamy?
Jak skorzystać z usługi??
Aby przystąpić do programu oferowanego przez Grupę PZU należy online wybrać odpowiedni pakiet usługi i wysłać specjalny formularz. Do wyboru mamy trzy pakiety cenowe:
- pakiet KOMFORT (149 złotych) - czas realizacji usługi trwa do 24 godzin i w jej ramach eksperci PZU przeprowadzają telefoniczny wywiad ze sprzedawcą auta,
- pakiet OPTIMUM (339 złotych) - czas realizacji trwa do dwóch dni roboczych i w jego ramach eksperci udają się do sprzedawcy i na miejscu weryfikują stan techniczny auta. Dodatkowo przygotują szablon umowy kupna-sprzedaży,
- pakiet PREMIUM (cena 499 złotych) - czas realizacji trwa do dwóch dni roboczych i w jego ramach eksperci udają się do sprzedawcy i na miejscu weryfikują stan techniczny auta (sprawdzając bardziej szczegółowe parametry niż w pakiecie optimum, jak sprawdzenie podwozia na stacji diagnostycznej), a także przygotują szablon umowy i raport,