poczta, paczka, listy

i

Autor: Piotr Grzybowski

Polacy coraz chętniej korzystają z dostaw kurierskich do punktu odbioru

2019-03-23 14:48

Zamawianie przesyłek z dostawą do wskazanego punktu odbioru staje się coraz bardziej popularne. Takie usługi świadczą między innymi popularne Paczkomaty InPostu czy Poczta Polska. Firma Sendit, broker usług kurierskich oraz właściciel serwisu Bliskapaczka.pl sprawdził, w jaki sposób Polacy korzystali z przesyłek kurierskich dostarczanych do punktów w 2018 roku za pośrednictwem ich platformy.

Dostawa przesyłki do wskazanego przez nas punktu odbioru to duże ułatwienie. Nie musimy w oczekiwaniu na kuriera być w domu, to odbiorcy decydują o godzinie i sposobie odbioru swojej przesyłki. Należy także podkreślić, że tego typu usługi realizowane są przez sprawdzone, godne zaufania firmy kurierskie, a sam odbiór przesyłki jest niezwykle wygodny. Wraz ze wzrostem zainteresowania tego typu rozwiązaniem, rośnie liczba punktów, która w 2018 roku wyniosła 25 000, wzrastając o kolejne 7 000 w stosunku do roku poprzedniego. Co istotne, punkty to już nie tylko Paczkomaty, ale wiele sieci i lokalizacji jak między innymi sklepy, kioski, placówki Poczty Polskiej.

Dostawy do punktów popularne nie tylko w największych miastach


Jak wykazały dane firmy Sendit, w 2018 roku najwięcej przesyłek dostarczono do punktów za pośrednictwem platformy Bliskapaczka.pl na terenie największych miast Polski, takich jak: Warszawa z wynikiem 33 047, Kraków – 13 639, Wrocław – 13 131, Poznań – 8 999, Gdańsk – 8 865, Gdynia – 4 077, Rzeszów – 2 937 czy Opole z wynikiem 1 917. Najwięcej (27,4 proc.) wszystkich dostaw do punktów odnotowano w największych miastach Polski powyżej 500 000 mieszkańców, na drugim miejscu plasują się miasta dawniej wojewódzkie, o zaludnieniu w przedziale 100 000 – 500 000 z wynikiem 26,9 proc.


Najwięcej paczek w punkt Polacy zamawiają w okresie przedświątecznym i świątecznym - w październiku, listopadzie oraz w grudniu. Z kolei najmniej – na przełomie wiosny i lata.

– Polacy coraz częściej rezygnują z tradycyjnych dostaw pod drzwi, na rzecz odbioru przesyłek w punktach, które są bardzo wygodnym rozwiązaniem. Żyjemy w coraz większym biegu, często trudno jest nam określić godziny, w których będziemy przebywali w pracy czy domu, aby odebrać przesyłkę. Właśnie po to stworzyliśmy serwis Bliskapaczka.pl umożliwiający nadanie i odbiór paczek w wybranym przez klienta miejscu. Serwis łączy wiele partnerskich sieci: kioski RUCHu, paczkomaty InPost, placówki Poczty Polskiej, stacje Orlen i Lotos, sklepy Żabka i FreshMarket, a także punkty DPD Pickup. Z reguły jest to tańsza usługa, a dodatkowo to nie my czekamy na paczkę, tylko paczka na nas – mówi Wojciech Kliber, Członek Zarządu Sendit S.A., Co-Founder Bliskapaczka.pl.


Co ciekawe, są punkty gdzie paczek odbieranych jest więcej niż w innych. W 2018 roku najwięcej przesyłek odebrano w paczkomatach InPost przy ul. Jerzego Bajana 1 we Wrocławiu z wynikiem 345. Punkt zlokalizowany jest przy hali Tęcza cieszącej się popularnością wśród mieszkańców osiedli Gądów i Na Skrzydlatej, ale również z powodu umiejscowienia w pobliżu istotnej linii tramwajowej łączącej osiedla z centrum miasta. Wśród liderów znalazł się również warszawski punkt InPost przy Al. Komisji Edukacji Narodowej 14 przy stacji metra na Kabatach z wynikiem 329 oraz w Poznaniu, przy ul. Opieńskiego 1 – z liczbą 325. Punkt zlokalizowany jest w okolicy dużych osiedli mieszkalnych w bezpośrednim sąsiedztwie istotnej linii tramwajowej.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze