Oto kraje, do których najczęściej udawali się w lipcu z biurami podróży Polacy oraz średnie koszty ich wycieczek.
Tegoroczne statystyki potwierdzają trwałość zmiany, która dokonała się w 2015 r. Na skutek wydarzeń w krajach arabskich nastąpiło wtedy przeorientowanie polskich turystów na europejskie destynacje w basenie morza Śródziemnego i Morza Czarnego. Największym beneficjentem tej zmiany preferencji jest Albania, która cieszyła się w lipcu ogromnym wzrostem popularności. Wakacje w tym kraju podrożały o ponad 200 zł, jednak wciąż nie należą do najdroższych.
Wielki powrót do Egiptu
W kontekście przeorientowania się turystów na Europę zaskakiwać może awans Egiptu, wynikający z ponad trzykrotnego wzrostu wyjazdów do tego kraju. To konsekwencja kilku czynników: sporej obniżki cenowej ofert – koszt wakacji w tym kraju w dobrym standardzie jest o ponad 400 zł niższy niż średni koszt, jaki ponosili turyści wyjeżdżający z biurami podróży w lipcu. Ponadto oferta Egiptu to last minute, jakie turyści pamiętają z ubiegłych lat: duże przeceny, mnogość ofert itp. Najbardziej popularne oferty wśród klientów biur podróży – czyli hotel co najmniej 4-gwiazdkowych (sześciu na dziesięciu klientów) i wyżywienie All Inclusive (trzech na czterech klientów) – do europejskich kierunków, były wyprzedane znacznie wcześniej. Czyhający na duże przeceny na ostatnią chwilę, przeliczyli się w tym wypadku – podobnie, jak to miało miejsce podczas majówki. Wówczas Egipt był również alternatywą wakacji w ulubionym standardzie za rozsądne pieniądze.
Lepiej śpimy i jemy
Za wakacje w ubiegłym miesiącu turyści płacili średnio 2 490 zł, czyli o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. To skutek wyraźnego przesunięcia się preferencji, związanych z wybieranymi hotelami. Turyści wyraźnie częściej chcą wypoczywać w hotelach o wysokim standardzie. W lipcu aż 63 proc. klientów biur podróży wakacje spędziło w hotelach 4–5-gwiazdkowych (w lipcu 2016 było to 59 proc.). Zmniejszyła się za to frekwencja w hotelach 3-gwiazdkowych (z 36 % do 31,5 %). O kosmetycznej poprawie można mówić w wypadku wyżywienia, jednak kupowanie oferty All Inclusive przez trzech na czterech turystów świadczy i tak o wyśrubowanym poziomie oczekiwań co do komfortu wypoczynku.
Sprawdź także: 5 polskich aplikacji na wakacje
Czytaj też: Wirtualne noclegi, czyli jak łupią turystów
Zobacz również: Tak oszukują turystów. Poznaj 10 sposobów złodziei i naciągaczy
Źródło: Travelplanet.pl