Co zraża konsumentów do zakupów w danym sklepie? Okazuje się, że nie są to tylko wysokie ceny, ale przede wszystkim długie kolejki do kas. Jak podaje „Puls Biznesu” z badań przeprowadzonych przez Mastercard wynika, że aż 71 proc. kupujących przyznaje, że nie wróciłoby do sklepu po jakąś rzecz, jeśli musiałby ponownie stanąć w kolejce. Już niemal co drugi klient w ogóle zrezygnował z zakupów, kiedy zobaczył w sklepie długie kolejki do kas.
Zobacz: O sytuacji rynku spożywczego opowiada prezes Gdupy Maspex, która ma takie marki, jak Tymbark, Lubella, Kotlin
Dlatego też coraz większym powodzeniem cieszą się sklepy internetowe. Z zakupów w sklepach stacjonarnych klienci nie rezygnowaliby, gdyby pojawiały się rozwiązania redukujące kolejki do kas. Jedną z propozycji jest samodzielne skanowanie produktów w sklepowych alejkach, a drugą cyfrowe odpowiedniki kart płatniczych powiązanych z aplikacją w telefonie.
Źródło: „Puls Biznesu”