Jak podaje Główny Urząd Statystyczny we wrześniu 2020 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. spośród prezentowanych grup odnotowano w podmiotach sprzedających meble, rtv, agd (o 8,6% wobec wzrostu o 11,3% przed rokiem).
Sprzedaż wzrosła także w grupach: „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (o 4,9%); „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 3,0% ); „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 1,6%) oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 1,4%).
Natomiast nie wszędzie było tak optymistycznie. Jak podaje GUS spadek sprzedaży zaobserwowano w jednostkach handlujących paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 4,6%) oraz w grupach „pozostałe” (o 2,7%) i „tekstylia, odzież, obuwie” (o 1,7%).
Polecane: Żabka zwiększa dostawy maseczek
Polacy ruszyli na zakupy w sieci. Wyraźnie widać to w statystykach. Jak informuje GUS, we wrześniu tego roku w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 9,5%). Udział tej sprzedaży zwiększył się z 6,1% w sierpniu br. do 6,8% we wrześniu br. Wzrost udziału sprzedaży przez Internet wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 19,3% do 22,5%), a także podmioty z grup „tekstylia, odzież, obuwie” (z 15,7% przed miesiącem do 18,2%) oraz „meble, rtv, agd” (z 10,9% do 11,8%).