Wódka kraft Palikot bazuje na innowacyjnej recepturze łączącej dwie oddzielne technologie - rektyfikacji, która służy głównie do produkcji wódki oraz destylacji, która służy do produkcji okowit i whisky. Jest wódką mocną, ale przez połączenie z destylatem uzyskuje krągły smak. Wódka dostępna jest w trzech wariantach: ziemniak, żyto i jęczmień.
- Zawsze chciałem zrobić swoją wódkę - Wódkę Palikota. Marzyłem o tym od 40 lat, czyli od kiedy zajmuję się produkcją alkoholu – powiedział Janusz Palikot.
- Wypuściłem na rynek Żołądkową Gorzką, Dorato, Lubelską Cytrynówkę, Fresco, Cin Cin, Piwo BUH, Wódkę BUH oraz Tenczyńska Okovita. Teraz spełnia się moje marzenie. To najlepsze co zrobiłem - Wódka Kraft Palikot 3 smaki: żyto, jęczmień, ziemniak - dodał. Jak czytamy w komunikacie spółki, Alembik chce dołączać do sieci kolejne lokale, których docelowo ma być dziesięć.
- Wódka Palikot jest od tygodnia w sieci sklepów Żabka, a sieć Netto, Wielki Ben, Auchan czy Carrefour, z którymi trwają jeszcze lub kończymy negocjacje będą miały te produkt i kolejne wersje wódki Palikot jeszcze w tym miesiącu albo w październiku – stwierdził Palikot.
- Jeśli chodzi o cenę to Wódka Kraft Palikot to segment cenowy między 50 a 60 złotych, czyli jest to poziom powyżej cen mainstreamowych, ale jednak poniżej premium czy super premium. Chcę też podkreślić, że jest to wódka degustacyjna - mówił też Palikot.
EKG 2021. Małgorzata Jarosińska-Jedynak: Katowice będą nieformalną i zieloną stolicą świata