Jeśli wybieramy się po ulubiony kosmetyk, to przede wszystkim do sklepu znajdującego się blisko domu, oferującego zakupy w korzystnych cenach. Jednak to nie jedyne kryteria. Polki coraz częściej sięgają po rodzime kosmetyki, które kojarzą się już nie tylko z wysoką jakością, dorównującą standardom popularnych, zagranicznych marek, ale też z dbałością o naturę i zdrowie. Chcemy mieć pewność, że wybieramy produkty przyjazne środowisku.
Europejczycy myją zęby polską pastą
Firma Torf, dzięki nawiązaniu przed laty współpracy z siecią sklepów Biedronka, błyskawicznie wprowadziła na rynek wiele produktów, które stały się hitem sprzedaży w całej Polsce… i nie tylko.
– Udało nam się zrealizować bardzo ambitny projekt i wprowadzić na rynek pasty do zębów Dentix, które z powodzeniem konkurują z najpopularniejszymi tego typu produktami – mówi Wojciech Piasecki, założyciel firmy Torf Corporation. – Dziś jesteśmy wiodącym producentem past w Europie Środkowo-Wschodniej. Myjemy zęby dużej części Europy – dodaje z uśmiechem.
Współpraca z Biedronką ukształtowała nowe podejście firmy do biznesu – priorytetem stała się odpowiedzialność za produkty, konsumentów oraz lokalną społeczność. Taka postawa procentuje. W Torfie powstało aż 250 nowych miejsc pracy i cztery nowe linie produkcyjne.
Tradycja zobowiązuje
Polki, dokonując zakupów, coraz częściej sprawdzają, czy produkt jest ekologiczny i czy jego zakupem wspierają lokalną gospodarkę. Janusz Bryliński, prezes zarządu firmy Wepa Piechowice sp. z o.o., produkującej wysokiej jakości artykuły higieniczne, wyjaśnia, że rodacy sięgają po produkty polskich marek, bo są połączeniem tradycji z nowoczesnością.
– Firma od lat rozwija linię produktów ekologicznych. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, Wepa, dzięki współpracy z Biedronką, uruchomiła aż 5 nowych linii produkcyjnych i zatrudniła 230 nowych pracowników - wyjaśnia.
Polski sektor kosmetyczny to bardzo ważny segment krajowej gospodarki. Od lat kojarzy się z wysokimi standardami produkcji, różnorodnością i innowacjami wdrażanymi w trosce o zaspokojenie stale rosnących potrzeb konsumentów. Najwyższy czas na podbój europejskich i światowych rynków. Jest on teraz możliwy także dlatego, że polscy klienci już doskonale poznali walory tych produktów.