Ponad 20 mln osób w Polsce ma dostęp do internetu. Aż dla co trzeciego naszego rodaka sieć zajmuje bardzo ważne miejsce w życiu. Coraz więcej osób śmiało robi zakupy w sieci, dzięki czemu nasz rynek e-commerce warty jest 34 mld zł – wynika z raportu McKinsey & Company.
Zobacz: Pomysł na firmę: archiwum dokumentów
Okazuje się, że udział zakupów online w handlu, odsetek użytkowników smartfonów czy abonentów serwisów telewizji na życzenie jest w Polsce nawet wyższy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej (np. we Włoszech).
Autorzy raportu radzą, by nasze firmy wzięły sobie do serca zasady, na jakich działa współczesna gospodarka cyfrowa. Dzięki temu jeszcze długo utrzymamy się na dobrej pozycji w rankingach. Co trzeba zrobić? Przede wszystkim należy postawić na media społecznościowe, szybką elektroniczną korespondencję z klientem i krótkie terminy realizacji zamówień. Bardzo ważne jest zaufanie, jakim klient darzy sklep działający on-line.
Zobacz: Pomysł na firmę. Food Truck - bar na kółkach
Zatem plan działania współczesnej firmy powinien uwzględniać potencjał cyfrowy produktów, kanałów dostępu i wszystkich zasobów organizacji.
Źródło: "Rzeczpospolita"