Galeria handlowa

i

Autor: Thinkstockphotos Farba lateksową Superlatex Classic pozoli zachować estetyczne wykończenie ścian nawet w tak wymagającym miejscu jak galeria handlowa

Powierzchnia handlowa rośnie w oczach

2018-07-08 15:47

W Polsce działa już 420 centrów handlowych o łącznej powierzchni 10,5 mln mkw. Oprócz tego w naszym kraju powstaje coraz więcej parków handlowych i magazynów wolnostojących. Jak rynek powierzchni handlowych dostosowuje się do potrzeb konsumentów i właścicieli gruntów?

Centra i galerie handlowe na terenie Polski wyrosły jak grzyby po deszczu. W zależności od okresu, dostosowywały się pod względem powierzchni i oferty do potrzeb konsumentów. Już mamy 420 tego typu obiektów. Teraz przyszedł czas na nieco mniejsze formaty lokalizowane w mniejszych miejscowościach i na osiedlach mieszkaniowych w tych większych miastach.

Co ciekawe, w ostatnim czasie rozbudowują się obiekty już istniejące na rynku. Do galerii handlowej dobudowuje się mniejszy park handlowy. Przykłady takich inwestycji mamy w Wołominie, gdzie przy Galerii Wołomin powstał niewielki park handlowy, oraz w Ostrołęce – niedawno otwarty park handlowy przy Galerii Bursztynowej.

Ożywienie widać także na rynku centrów wyprzedażowych (tzw. outletów). Przykładami są Smart Outlet Center w Bydgoszczy (otwarte 26 maja 2018 r.), Outlet Park Szczecin (rozbudowa) i Silesia Outlet w Gliwicach (w trakcie budowy). W Bydgoszczy planowany jest kolejny obiekt, który powstanie w wyniku przekształcenia centrum handlowego Glinki w centrum wyprzedażowe Metropolitan Outlet.

Dynamicznie rośnie też rynek powierzchni handlowej w biurowcach. W nowych obiektach lub obecnie realizowanych projektach powierzchnia dedykowana najemcom branży handlowej stanowi już od kilku do kilkunastu procent powierzchni komercyjnej budynku. To bardzo duży wzrost. Zwykle w takich miejscach powierzchnię wynajmują sklepy typu convinience, kioski z prasą, kwiaciarnie, piekarnie.

Przybywa też nowych obiektów hybrydowych, łączących wiele funkcji: mieszkaniową, biurową i handlowo-usługową. Choć rynek polski chłonie wiele trendów z rynków zagranicznych, to jeden z nich jakoś od lat nie może się u nas przebić. Mianowicie – ulice handlowe. 

Już wielokrotnie w większych miastach podejmowano próbę przywrócenia do łask ulic handlowych, mimo to idzie to nieco jak po grudzie. Rozwój ulic handlowych jest wciąż przed nami, a jego efektem będzie wzrost liczby zarówno prestiżowych marek, jak i popularnych sieciowych sklepów odzieżowych oraz gastronomicznych przestrzeni kulinarno-rozrywkowych.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze