Z badania „Plany Pracodawców" wynika, że 82 proc. przedsiębiorców planuje świąteczne niespodzianki dla pracowników. W 2015 roku było to 9 na 10 pracodawców, a w 2016 roku – 85 proc. z nich. Na jednego pracownika firma planuje wydać od 100 do 300 złotych - wynika z badania Instytutu Badawczego Randstad i TNS Polska. Z okazji świąt firmy organizują także spotkania wigilijne oraz coraz częściej – zajęcia integracyjne.
Polecamy: QUIZ: Mikołajki w PRL-u. Sprawdź, jak dobrze je pamiętasz
40 proc. firm organizuje wigilie, które są popularniejsze niż premie. Z roku na rok jednak liczba takich inicjatyw spada, a coraz częściej pojawiają się bonusy dla pracowników w postaci dodatków pieniężnych. 37 proc. firm, które brały udział w badaniu, da zatrudnionym świąteczne premie. W 84 proc. przyznawane są wszystkich pracownikom, ale 2/3 pracodawców przyznaje zróżnicowane pod względem wartości bonusy, w zależności od działu i stanowiska. Rzadziej pojawiają się bony towarowe, częściej są to natomiast upominki świąteczne – tak jest w przypadku 25 proc. badanych.
Źródło: tvn24bis.pl