- Gwarancja nie jest obowiązkowa, producent nie jest zmuszony do jej udzielenia, a klient nie musi z niej korzystać. Jednak klient z ważną gwarancją ma prawo walczyć o naprawę zepsutego sprzętu lub zwrot pieniędzy w przy-padku, gdy naprawa jest niemożliwa. Najczęściej karta gwarancyjna jest ważna w okresie 12 lub 24 miesięcy, niekiedy jest to dłuższy okres.
Kupując nowy sprzęt należy sprawdzić, czy producent oferuje gwarancję. Zawsze lepiej wybrać taki produkt, nawet jeżeli jest odrobinę droższy niż ten bez gwarancji.
Przed zapłaceniem za towar dobrze jest sprawdzić, czy karta gwarancyjna jest prawidłowo wypełniona. Na niej musi być kilka ważnych informacji. Konieczna jest dokładna nazwa produktu, marka i numer seryjny, kolejne to dane sklepu, jego nazwa i adres, a także prawa gwarantowane.
Karta gwarancyjna jest ważna dopiero w momencie, gdy zostanie podstemplowana i podpisana przez sprzedawcę. Bez stempla karta jest zwykłym nieważnym papierkiem.
Aby móc domagać się naprawy sprzętu, prócz prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej trzeba mieć dowód zakupu, paragon lub fakturę. Bez tych dwóch elementów nic się nie uda.