Darmowe bilety od Wizzaira?
Liczba pasażerów podróżujących samolotami w Polsce z roku na rok rośnie, a prognozy wskazują, że przepustowość największego lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie może się wyczerpać w ciągu najbliższych kilkudziesięciu lat. Stąd m.in. pomysł powstania Centralnego Portu Lotniczego, który ma nieco rozładować ruch lotniczy w centrum kraju. W 2030 roku polskie porty mają obsłużyć nawet 60 mln pasażerów.
Jednym z poważnych argumentów sprawiających, że Polacy zaczęli regularnie podróżować w kraju i za granicą, wybierając zamiast innych środków transportu samoloty są liczne promocje i coraz tańsze bilety. Johan Eidhagen, członek zarządu Wizzair ds. marketingu, węgierskiej linii lotniczej, jednej z bardziej lubianych w Polsce, która często oferuje promocyjne loty na wielu kierunkach stwierdził, że wizja darmowych biletów lotniczych dla pasażerów nie jest wcale nierealna. Powód? Coraz większe kwoty, które wydają pasażerowie na dodatkowe produkty i usługi, np. opłatę za bagaż czy przekąski i napoje w samolocie.
Zobacz także: Nowe wymiary bagażu podręcznego w Wizz Air. Duża walizka za darmo! [CENY]
Jak podał, w I kwartale 2017 r. wzrost wpływów za usługi dodatkowe wyniósł 33 proc. i zwiększył się do 204 mln euro (tj. ok. 816 mln złotych), a z samych biletów - o 25 proc. - do 265 mln euro (o 1,060 mld złotych). Jakiś czas temu Wizzair ogłosił, że zmienia politykę bagażową – w związku z tym wspomniane przez prezesa ds. marketingu dodatkowe opłaty będą wyglądać inaczej. W cenie będzie można wnieść jedną sztukę bagażu o wymiarach – 55x40x23 cm. Dotyczyć to będzie jednak osób, które wykupią usługę Wizz Priority, reszta pasażerów nie będzie mieć gwarancji posiadania bagażu na pokładzie samolotu, a ich walizki powędrują do luku.
Sprawdź również: Od stycznia nie dostaniesz paragonu w sklepie. Co z reklamacjami?
Przeczytaj: KE chce zrównać wiek emerytalny kobiet i mężczyzn w Polsce. Pisze do Rafalskiej
Polecamy: 10. rocznica kredytów we frankach. Jak zmieniał się kurs szwajcarskiej waluty?
Źródło: /onet.pl /businessinsider.pl